مجید برزگر، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران، به یک سال زندان محکوم شد

هم‌زمان با خیزش ملی علیه جمهوری اسلامی فشار بر هنرمندان و چهره‌های مشهور حامی مردم افزایش یافته است

عکس از هنرآنلاین

در ادامه فشارها بر هنرمندان و چهره‌های مشهور که از مردم معترض در مقابل جمهوری اسلامی حمایت کرده‌اند، مجید برزگر، کارگردان، تهیه کننده و عضو کانون کارگردانان سینمای ایران، از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

مجید برزگر، اوایل شهریور ماه امسال، به همراه محسن امیریوسفی و مجتبی میرطهماسب، دو کارگردان دیگر سینما به دلیل امضای بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» به دادسرای انقلاب احضار و با قید وثیقه آزاد شده بودند.

برزگر که در سال‌های گذشته نیز به دلیل فعالیت‌هایش بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار و بازجویی شده بود، اکنون به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است و انتظار می‌رود محسن امیریوسفی و مجتبی میرطهماسب نیز با احکام مشابهی مواجهه شوند.

پیشتر مصطفی آل احمد، محمد رسول‌اف و جعفر پناهی نیز به دلیل امضای بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» بازداشت شده بودند و همچنان در زندان به سر می‌برند.

این اقدام دادگاه انقلاب همزمان با خیزش ملی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و افزایش دستگیری‌ها و فشارها بر هنرمندان و چهره‌های مشهوری صورت می‌گیرد که با حمایت از مردم معترض، خواستار توقف سرکوب و کشتار شهروندان ایرانی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای اخیر، شماری از هنرمندان زن، به ویژه به دلیل برداشتن حجاب اسلامی خود بازداشت شده‌اند. در آخرین مورد، دنیا راد، به دلیل انتشار عکسی بدون حجاب بازداشت شد.

در روزهای اخیر چهره‌هایی مانند حسین ماهینی فوتبالیست، مونا بروزیی شاعر، کتایون ریاحی بازیگر، محمود شهریاری مجری و شروین حاجی‌پور خواننده، بازداشت شدند.

همچنین خبرهایی از دستگیری حامد بهداد، هنرمند سینما منتشر شد. روز پنجشنبه نیز ماموران امنیتی به خانه علی کریمی یورش بردند و ضمن تفتیش کامل منزل، وسایل شخصی او و دوربین‌های مداربسته را ضبط کردند.

در همین حال، برخی از سینماگران مانند رضا کیانیان و محسن کیایی که پیشتر به سرکوب مردم اعتراض کرده‌ بودند، در اقدامی هماهنگ با خط تبلیغاتی دستگاه‌های امنیتی، در حساب‌های شخصی خود تصویری از مریم رجوی و مسیح علی‌نژاد منتشر کردند که روی آن خط قرمز کشیده شده است.  برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتشار چنین عکسی را نشانه اعمال فشار بر این بازیگران دانسته‌اند.

موج دستگیری افراد مشهور پس از آن آغاز شد که غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه از برخورد با کسانی خبر داد که با «حمایت نظام» مشهور شدند و در روز سختی با «دشمن» هم‌صدایی کردند.