چرا بیشتر نوزادان دنیا ۲۶ سپتامبر به دنیا می‌آیند؟ 

هر سال در بریتانیا تقریبا ۲۰۰۰ کودک در ۲۶ سپتامبر به دنیا می‌آیند

اگرچه تعطیلات سال نو زمان مناسبی برای عشق‌ورزی منجر به بارداری است، والدین کمتری ترجیح می‌دهند که سال نو را در زایشگاه بگذرانند- Canva

دوشنبه، ۲۶ سپتامبر، فقط یک روز معمولی نیست؛ محبوب‌ترین روز سال در برخی کشورها برای تولد نوزادان است.

برای برخی از والدین روز تولد فرزندشان بسیار اهمیت دارد و طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که تولد نوزاد با روزهای خاصی مقارن شود؛ مثلا تاریخ‌های روان مانند ۲۲/۰۲/۲۰۲۲ یا امثال آن. اما یک روز خاص هم در تقویم هست که هر سال بیشترین نوزادان در آن روز متولد می‌شوند، ولی مناسبت ویژه‌ای ندارد. در بریتانیا هر سال بیشتر از هر تاریخ دیگری، نوزادان در ۲۶ سپتامبر چشم به دنیا می‌گشایند.

بیشترین نوزادان چه روزهایی متولد می‌شوند؟

هرچند نمی‌توان روز تولد را دقیقا انتخاب کرد، به نظر می‌رسد که والدین آینده در سراسر بریتانیا بیش از آنچه تصور می‌کنند، با یکدیگر چیزهای مشترک دارند .اگر قرار بود مانند قصه‌های کودکان برای تولد فرزند منتظر لک‌لک‌ها باشیم، هر سال در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ سپتامبر، ترافیک هوایی این پرندگان به بالاترین میزان خود می‌رسید. 

تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به تولد در بریتانیا نشان می‌دهد که هر سال تقریبا ۲۰۰۰ کودک در ۲۶ سپتامبر به دنیا می‌آیند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرسش اصلی این است که ۹ ماه قبل چه خبر بوده است؟  با یک حساب و کتاب ساده مشخص می‌شود که بیشترین مادران در شب کریسمس، روز کریسمس، و روز هدیه‌ها (Boxing day) که محبوب‌ترین روز در دقیقا ۹ ماه قبل از ۲۶ سپتامبر است، باردار شده‌اند.

یک گزارش اداره ملی آمار (ONS) در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که در آن زمان نیز  ۲۶ سپتامبر در واقع محبوب‌ترین روز تولد در دو دهه گذشته بوده است.

این روز تولد یک حسن دیگر هم دارد؛ همان دلیلی که در ایران نیز سال‌ها باعث شده بود که والدین به جای تاریخ واقعی تولد فرزندانشان، روز تولد آنان را در شناسنامه‌‌شان ۲۹ شهریور ثبت کنند: برای شروع زودتر یا به تعویق نیفتادن آغاز تحصیل آنان. متولدین بعد از این تاریخ باید یک سال برای رفتن به مدرسه صبر کنند. 

در چه روزی کمتر نوزاد به دنیا می‌آید؟ 

اگرچه تعطیلات سال نو زمان مناسبی برای عشق‌ورزی منجر به بارداری است، والدین کمتری ترجیح می‌دهند که سال نو را در زایشگاه بگذرانند. 

اگر تولدها در بریتانیا در طول سال به شکل مساوی توزیع شوند، میانگین، ​​هر روز ۱۸۰۰ کودک به دنیا می‌آیند و کمترین‌ تولدها در دوره کریسمس و سال نو رخ می‌دهد.

یک روز کم‌طرفدار دیگر هم مربوط به سال‌های کبیسه است. اگر نمی‌خواهید فرزندتان هر چهار سال یک بار جشن تولد بگیرد، در ایران باید مراقب باشید و برنامه‌ریزی کنید که روز ۳۰ اسفند به زایشگاه نروید. در تقویم میلادی، این روز خاص ۲۹  فوریه است. 

چهره‌های معروف بریتانیایی متولد ۲۶ سپتامبر عبارتند از سرینا ویلیامز، بروس اسپرینگستین، اولیویا نیوتن-جان فقید، و تی‌. اس. الیوت.

بیشتر از زندگی