طالبان دو غیرنظامی را در دره پنجشیر به گلوله بستند

طالبان ۹ خانواده را از خانه‌هایشان در دره پنجشیر بیرون کردند

طالبان در یک هفته گذشته ده‌ها تن از شهروندان شهرستان دره را شکنجه کرده‌اند -AFP/Wakil Kohsar

طالبان یکشنبه ۲۶ شهریور دو غیرنظامی را در شهرستان دره به گلوله بستند. منابع آگاه در شهرستان دره به ایندیپندنت فارسی گفتند صابر و احمدعلی که چند روز پیش، از ترس طالبان به کوه‌ها پناه برده بودند، هنگامی که می‌خواستند به خانه‌هایشان بازگردند کشته شدند. منابع آگاه گفتند این افراد هیچ ارتباطی با جبهه مقاومت نداشتند. همچنین طالبان ۲۳ شهریور در روستای تمبنه شهرستان دره، یک جوان را نزدیک خانه‌اش بازداشت و در خیابان شکنجه کردند. این جوان شیرشاه نام داشت، یک شاعر بود و در اثر شکنجه طالبان جان باخت.

محبوب الله قاضی‌زاده، از فعالان مدنی پنجشیر به ایندپندنت فارسی گفت طالبان یکشنبه ۲۷ شهریور، ۹ خانواده را به اتهام ارتباط با جبهه مقاومت ملی از شهرستان دره بیرون کردند و چندین خانه، مسجد و مکان‌هایی را که نهادهای کمک‌رسان برای مردم ساخته بودند به پاسگاه‌های نظامی تبدیل کردند. به گفته قاضی‌زاده، طالبان ۲۰ خانه مسکونی در دره عبدالله خیل را به پاسگاه نظامی تبدیل کرده‌ است.

قاضی‌زاده گفت طالبان در یک هفته گذشته که درگیری‌های سختی با نیروهای جبهه مقاومت داشتند، ده‌ها غیرنظامی را شبانه از خانه‌هایشان بیرون کردند و به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. او گفت طالبان غیرنظامیان را شکنجه می‌کنند و از آنان سلاح می‌خواهند.

این فعال مدنی گفت ساکنان پنجشیر که همه کشاورزند‌، در حال حاضر به دشواری می‌توانند زمین‌هایشان را آبیاری کنند و اگر کشاورزی بخواهد زمینش را آبیاری کند باید به پاسگاه طالبان برود و از آنان اجازه بگیرد. به گفته قاضی‌زاده، بیشتر محصولات در پنجشیر به علت آزار و اذیت‌های طالبان نابود شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، ویدیوهایی به ایندیپندنت فارسی رسیده است که نشان می‌دهد چند جسد با چشم‌ و دست‌های بسته غرق در خون بر زمین افتاده‌اند و نیروهای طالبان با تمسخر و خوشحالی می‌گویند ۱۵ اسیر کشته‌اند که شش نفرشان تیرباران شده‌اند و سه نفر آنان با هم برادرند.

پیش‌ازاین، طالبان ویدیویی از لحظه تیرباران شدن یارمحمد و هفت تن از نیروهایش که دو فرزندش نیز در بین آنان‌اند پخش کرد. جبهه مقاومت ملی گفت فرمانده یارمحمد با افرادش اسیر و سپس گلوله‌باران شده‌اند. عفو بین‌الملل این کشتار را جنایت جنگی اعلام کرد و سازمان ملل نیز خواهان تحقیق در مورد این اعدام‌ها شد.

با آنکه گزارش‌هایی از زخمی و حتی کشته شدن ملا قیوم ذاکر، مسئول نظامی طالبان در پنجشیر وجود دارد، اما طالبان در این باره سکوت کرده‌اند.

بیشتر از جهان