برچسب نقش‌انداز، راهی برای فرار از درد سوزن خالکوبی

دانشمندان برای انجام خالکوبی دائمی بدون سوزن و تحمل ساعت‌ها درد راهی پیدا کرده‌اند

خالکوبی با این چسب‌های پوستی فرایند سریع‌تری نیز دارد- Georgia Tech

ترس از سوزن خالکوبی دیگر بهانه خوبی برای توقف کسانی که می‌خواهند روی بدنشان نقش و نگار بیندازند، نیست.

«سوزن هراسی» که در موارد شدید می‌تواند در رده بیماری‌های جدی روانی قرار گیرد و در مواردی روند درمان برخی بیماران را تحت تاثیر قرار دهد، یکی از دلایلی است که برخی افراد سراغ خالکوبی نمی‌روند.

 اما اکنون کسانی که از سوزن می‌ترسند، می‌توانند بدون نگرانی خالکوبی کنند.

دانشمندان برای انجام خالکوبی دائمی بدون سوزن و تحمل ساعت‌ها درد راهی پیدا کرده‌اند. فناوری جدید به شکل یک چسب پوستی است که ریزسوزن‌هایی کوچک‌تر از دانه‌های شن دارد. هرچند هنوز در نام این محصول «سوزن» وجود دارد، اما این سوزن‌های میکروسکوپی با انواع معمولی آن قابل ‌مقایسه نیستند و خالکوبی با آن‌ها بدون درد و خونریزی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه نیویورک پست به نقل از پروفسور مارک پراسنیتز، محقق اصلی این طرح، نوشت: «هرچند برخی از افراد تمایل دارند درد و زمان لازم برای خالکوبی را بپذیرند، ما فکر کردیم بسیاری دیگر ممکن است خالکوبی‌ای را ترجیح دهند که به سادگی روی پوست فشار داده شود و آسیب چندانی وارد نکند.»

ریز سوزن‌ها را می‌توان در طرح‌ها، کلمات، نمادهای مختلف و کلا هر چیزی مرتب کرد تا خالکوبی موردنظر به بهترین شکل ایجاد شود. آن‌ها حتی می‌توانند با قابلیت پاسخ به عوامل محیطی، ازجمله تغییرهای نور یا دما هم ساخته شوند.

خالکوبی با این چسب‌های پوستی فرایند سریع‌تری نیز دارد. این چسب‌ها روی بدن فشار داده می‌شوند -شبیه به روشی که در خالکوبی موقت استفاده می‌شود- و سپس ریز‌سوزن‌ها حل می‌شوند. چند دقیقه بعد جوهر در پوست فرو می‌رود. این کار را حتی بدون نیاز به مراجعه به یک متخصص خالکوبی حرفه‌ای و در منزل نیز می‌توان انجام داد.

دکتر سونگ لی، دانشمند محقق ارشد در میکرون بیومدیکال (Micron Biomedical) و یکی از نویسندگان مشترک این طرح که در نشریه آی‌ساینس (iScience) منتشر شده است، می‌گوید: «از آنجایی که ریز سوزن‌ها از جوهر خالکوبی ساخته شده‌اند، جوهر را به‌طور موثری در پوست رسوب می‌دهند.» غیر از مزیت حذف زمان انتظار زیر سوزن، چسب‌های خالکوبی نفوذ کمتری دارند که به معنی کاهش خطر عفونت نیز است.

درحالی‌که بر اساس این مطالعه، خالکوبی‌ها در روش جدید احتمالا دائمی‌اند‌، کسانی که نمی‌خواهند چنین تصمیمی بگیرند می‌توانند با جوهر خالکوبی موقت نیز این کار را انجام دهند.

بیشتر از زندگی