هرآنچه در مورد مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم می‌دانیم

بر اساس قانون اتحادیه سال ۱۷۰۷، پادشاه جدید مقابل شورای خصوصی در کاخ سنت جیمز سوگند یاد خواهد کرد

اغلب قوانین تاجگذاری و به تخت نشستن حکمران بریتانیا را قرن‌ها پیش نوشته‌اند و بسیاری از آن‌ها بدون هیچ تغییری، برای تاجگذاری چارلز سوم هم اجرا خواهند شد.

شاهزاده چارلز، پسر ارشد ملکه الیزابت دوم، بلافاصله پس از مرگ او پادشاه شد اما مراسم رسمی و تاجگذاری فعلا برگزار نمی‌شود. شاه چارلز از سه سالگی ولیعهد بود و طولانی‌ترین وارث تاج‌و‌تخت در تاریخ بریتانیا محسوب می‌شود. او ۷۳ ساله است و قبل از شاه شدن، عنوان رسمی « شاهزاده ولز» را در اختیار داشت.

بر اساس قوانین پادشاهی بریتانیا، «یک حاکم جدید به محض مرگ سلف خود، به تخت سلطنت می‌نشیند». با این حال ممکن است  تا تاجگذاری رسمی شاه چارلز سوم، ماه‌ها فاصله داشته باشیم. در مورد ملکه الیزابت، تاجگذاری او در تاریخ ۲ ژوئن ۱۹۵۳ انجام شد؛ ۱۶ ماه پس از به سلطنت رسیدنش در ۶ فوریه ۱۹۵۲؛ زمانی که پدرش، پادشاه جورج ششم، درگذشت.

تشریفات دربار بریتانیا فضایی برای تغییر یا ابراز خلاقیت در اختیار اعضای نهاد سلطنت قرار نمی‌دهد و تمام کارها و روال‌ها از پیش مشخص‌اند؛ حتی ردای سلطنت و فهرست مهمان‌ها.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، ظرف ۲۴ ساعت پس از مرگ یک حکمران، «شورای الحاق» به طور رسمی و در اسرع وقت در کاخ سنت جیمز لندن، سلطنت ملکه یا پادشاه جدید را اعلام می‌کند. این شورا از مقام‌های شورای خصوصی شامل وزرای ارشد کابینه، قضات و رهبران کلیسای انگلستان تشکیل شده است که برای جلسه به کاخ احضار می‌شوند. این افراد بدنه رسمی مشاوران فرمانروای بریتانیا به شمار می‌روند. سپس، نمایندگان مجلس فراخوانده می‌شوند تا قانونگذاران هم به پادشاه جدید سوگند وفاداری یاد کنند.

بر اساس قانون اتحادیه سال ۱۷۰۷، پادشاه جدید مقابل شورای خصوصی در کاخ سنت جیمز سوگند یاد خواهد کرد که کلیسای اسکاتلند را حفظ کند. سپس اعلان سلطنت پادشاه جدید به طور عمومی در کاخ سنت جیمز و همچنین در ادینبورو، کاردیف و بلفاست، پایتخت‌های چهار کشوری که بریتانیا را تشکیل می‌دهند، خوانده می‌شود.

چارلز با عنوان رسمی پادشاه چارلز سوم باید در اولین روز جلسه پارلمان پس از جلوس یا در مراسم تاجگذاری، هر کدام که اول باشد، اعلام کند که یک پروتستان وفادار است. این سوگند در قانون اعلامیه الحاق ۱۹۱۰ الزامی شده است.

او همچنین باید طبق قانون سوگند تاجگذاری ۱۶۸۹، قانون حل‌وفصل ۱۷۰۱ و قانون اعلامیه الحاق، سوگند تاجگذاری خود را یاد کند.

 کامیلا رزماری شاند، همسر فعلی شاه چارلز، که پیش از این در انگلستان، دوشس کورنوال و در اسکاتلند، دوشس روتسی نام داشت، صاحب عنوان «ملکه همسر» شده است. ملکه بریتانیا شخصا پیش از مرگش گفته بود که مایل است وقتی شاهزاده چارلز به تخت می‌نشیند، کامیلا صاحب این عنوان شود.

بیشتر از زندگی