توخل، قربانی اختلاف با بازیکنان و مدیران چلسی

مربی آلمانی موفق آبی‌های لندن بعد از شکست مقابل دینامو زاگرب برکنار شد

گراهام پاتر گزینه اول چلسی برای جانشینی توخل است و آن‌ها قرار است با اجازه باشگاه برایتون، با این مربی انگلیسی وارد مذاکره شوند-AFP

توماس توخل اولین مربی بزرگی شد که در فصل جدید فوتبال اروپا، برکنار می‌شود و باشگاه چلسی بعد از شکست سه‌شنبه شب مقابل دینامو زاگرب، عذر این مربی آلمانی را خواست.

رومن آبراموویچ روس، مالک سابق چلسی، به کم‌طاقتی و اخراج سریع مربیان مشهور بود، ولی کمتر کسی تصور می‌کرد که مالکان جدید آمریکایی هم تصمیمی مشابه بگیرند. هدایت چلسی که شنبه مهمان فولام است، موقتا به عهده دستیاران توخل خواهد بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، باشگاه چلسی بدون توجه به شکست مقابل دینامو زاگرب، چنین تصمیمی گرفته است. ظاهرا این مربی ۴۹ساله آلمانی این روزها اعتماد بازیکنان و هیئت مدیره را از دست داده و ارتباطش با هر دو گروه کمتر شده بود.

چلسی از ۱۶ بازی اخیرش در لیگ برتر تنها هفت بازی را برد و در شش بازی فصل جدید، مقابل لیدز و ساوت‌همپتون دو شکست داشت تا در رده ششم جدول بایستد.

در بیانیه باشگاه پس از برکناری توخل، آمده است: «در شرایطی که دوره مالکیت جدید به ۱۰۰ روز رسیده و برای پیشرفت باشگاه تلاش زیادی صورت گرفته، مالکان جدید بر این باورند که زمان مناسبی برای این انتقال است.»

توخل ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ جانشین لمپارد شد و تنها چهار ماه بعد توانست با شکست منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان، دومین قهرمانی اروپا در تاریخ باشگاه چلسی را به دست آورد. او بعد از آن، موفق شد سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را هم فتح کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توخل تیم چلسی را در رده هشتم لیگ برتر تحویل گرفت و با کسب رتبه چهارم، سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد. این تیم فصل گذشته هم با هدایت توخل به رتبه سوم لیگ برتر رسید اما در فینال جام اتحادیه و جام حذفی، در ضربات پنالتی به لیورپول باخت.

چلسی تابستان ۲۰۲۲ با خرید وسلی فوفانا، مارک کوکورلا، رحیم استرلینگ، کالیدو کولیبالی و پیرامریک اوبامیانگ پرهزینه‌ترین باشگاه اروپا بود، ولی توخل فرصت پیدا نکرد با این بازیکنان تیم جدیدش را بسازد.

توخل بعد از شکست در زاگرب که صدمین بازی‌اش روی نیمکت چلسی بود، گفت: «از خودم و از نمایش تیم عصبانی‌ام. عملکرد بازیکنان آشکارا پایین‌تر از حد انتظار است و نمی‌دانم دلیل آن چیست.»

به گزارش گاردین، گراهام پاتر گزینه اول چلسی برای جانشینی توخل است و آن‌ها قرار است با اجازه باشگاه برایتون، با این مربی انگلیسی وارد مذاکره شوند. مائوریتزیو پوچتینو و زین‌الدین زیدان گزینه‌های بعدی فهرست چلسی‌اند.

برکناری این مربی موفق آلمانی با تعجب اکثر کارشناسان فوتبال انگلستان همراه شد. ریو فردیناند، مدافع سابق منچستریونایتد، در کانال یوتیوبش گفت: «توخل ۶۰ درصد بازی‌هایش را برده بود و مربیان زیادی از رسیدن به چنین آماری خوشحال می‌شوند.»

بیشتر از فوتبال