جرد کوشنر: سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در اسرائیل عامل اتحاد و همگرایی است

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، طرح سرمایه‌گذاری عربستان را تایید و آن را پیش برد

به‌گفته کوشنر، این سرمایه‌گذاری‌ها کمک می‌‌کند آنچه در خاورمیانه در زمان ریاست جمهوری ترامپ انجام شده تکمیل شود و توسعه یابد- Ahmad GHARABLI / AFP

جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری پیشین آمریکا، تایید کرد مقام‌های عربستان سعودی به او اجازه داده‌اند از محل یک صندوق دولتی این کشور در اسرائیل سرمایه‌گذاری کند. این نخستین سرمایه‌گذاری، غیرمستقیم، عربستان سعودی در اسرائيل به‌شمار می‌رود.

کوشنر در گفت‌وگو روز جمعه خود با شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت مقام‌های سعودی، درست بعد از مشارکت دو میلیارد دلاری در بنیاد سرمایه‌گذاری خصوصی او اجازه دادند از محل منابع دولتی این کشور در اسرائیل سرمایه‌گذاری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود بنیاد مالی «افینیتی پارتنرز»، که کمتر از یک سال از زمان تاسیس و فعالیت آن می‌گذرد، موفق شده است حدود سه میلیارد دلار منابع مالی تعهدشده از سرمایه‌گذاران بین‌المللی، ازجمله عربستان سعودی، جمع‌آوری کند.

مشاور ارشد رئيس‌جمهوری پیشین آمریکا، در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با «اسکای نیوز» گفت او بسیار خوشحال است که مقام‌های عربستان سعودی به او چنین اجازه‌ای داده‌اند. به‌گفته کوشنر، این سرمایه‌گذاری‌ها کمک می‌‌کند آنچه در خاورمیانه در زمان ریاست جمهوری ترامپ انجام شده تکمیل شود و توسعه یابد.

کوشنر درباره اهمیت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم عربستان سعودی در اسرائیل گفت: زمانی که در دولت فدرال بودم، آشکارا بر روی این نکته تاکید می‌کردم که تعهدات مالی می‌تواند انگیزه و عامل اتحاد و همگرایی شود.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز دسامبر سال پیش، در یک گزارش مرتبط نوشته بود: در حالی که در ابتدا، مشاوران عربستان سعودی برای کمک به صندوق «افینیتی پارتنرز» مردد بودند، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، طرح سرمایه‌گذاری عربستان را تایید و آن را پیش برد.

بیشتر از جهان