این تصویر هواپیمای سقوط کرده در استرالیا است؟

مسئولان می‌گویند از وجود هواپیمای ناپدیدشده‌ای که حامل مسافر باشد اطلاعی ندارند

احتمالا این جت مسافربری، در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کرده است - Googlemaps

خدمات نقشه گوگل «گوگل مپس» (Google maps) تصویری از چیزی گرفته است که به نظر می‌رسد هواپیمای سرنگون شده‌ای در استرالیا باشد، اما کارشناسان می‌گویند ممکن است یک نقص نرم‌افزاری باشد.

[تصویر] این هواپیمای مسافربری کاملا سالم روی سطح زمین، به ظاهر در محدوده کاردول (Cardwell) در استرالیا، واقع در حدود ۲۵۰ کیلومتری (۱۵۵ مایلی) جنوب پورت داگلاس در ساحل کویینزلند دیده شد.

احتمالا این جت مسافربری، که به نظر می‌رسد یک ایرباس ای۳۲۰ (A320) یا بوئینگ ۷۳۷ باشد، در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کرده است و این تصور را ایجاد کرده که روی زمین است.

با این حال، اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا طی گزارشی گفته است که هیچ اطلاعی از هواپیمای ناپدید شده‌ای که حامل مسافر باشد، ندارد.

اداره ایمنی به «کرنز پست» (Cairns Post) گفت: «به نظر می‌رسد پدیده‌ای به نام تصاویر اشباح وجود دارد و این می‌تواند همان تصویر باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد که این پدیده شبیه تصویر شبح‌مانند نقشه گوگل در سال ۲۰۱۶ است که یک جت مسافربری را نشان داد که در دریاچه هریت (Lake Harriet) در مینیاپولیس «در آب فرو رفته» بود.

مانند این واقعه تازه، مقام‌های مسئول هیچ گزارشی مبنی بر سقوط هواپیما در منطقه یا وجود لاشه هواپیما در دریاچه نداشتند.

این دریاچه حدود هشت کیلومتر از فرودگاه مینیاپولیس-سنت‌پل فاصله دارد و در مسیر پرواز فرودگاه است.

سخنگوی «گوگل مپس» در گفت‌و‌گویی درباره این حادثه در سال ۲۰۱۶ گفته بود که این تصویر به احتمال زیاد هم‌زمان با  گرفتن تصویری از دریاچه هنگامی که هواپیما بر فراز آن پرواز می‌کرده است، ایجاد شده و باعث ادغام دو شیء [در تصویر] شده است.

او توضیح داد که هر تصویر ماهواره‌ای در «گوگل مپس» در واقع مجموعه‌ای از چندین تصویر است.

این سخنگو به «مینیاپولیس استار- تریبیون» (The Minneapolis Star-Tribune) گفته بود: «اشیایی که سریع حرکت می‌کنند، مانند هواپیما، اغلب تنها در یکی از تصاویر متعددی که ما برای یک منطقه استفاده می‌کنیم، نشان داده می‌شوند.»

او گفت، وقتی این اتفاق می‌افتد، گاهی اوقات بقایای ناواضح جسمی که به سرعت حرکت می‌کند، دیده می‌شود.

گوگل به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر در مورد این تازه‌ترین حادثه در استرالیا پاسخی نداده است.

© The Independent

بیشتر از جهان