سپاه پاسداران گروهی از اعضای «عرفان حلقه» در یزد را بازداشت کرد

در ایران، فعالیت گروه‌های معنوی و عرفانی مستقل از مذهب شیعه ممنوع و محدود است

سپاه الغدیر استان یزد از بازداشت «سرشبکه و هفت نفر از فعالان عرفان حلقه» در این استان خبر داد.

در اطلاعیه این نیرو آمده است که این افراد «با ادعا‌های واهی همچون فرادرمانی، شفابخشی، جاذبه درمانی، تشعش دفاعی و... فعالیت غیرقانونی داشته‌اند» و اقدام‌های اعضای این حلقه به «آسیب‌های روحی و روانی در افراد، انحراف اعتقادات و در نتیجه فروپاشی خانواده‌‌ها» منجر می‌شود.

نهاد‌های انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی در ایران تاکنون صد‌ها تن از اعضای این گروه را بازداشت، زندانی و فعالیت آن‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند.

«عرفان حلقه» نام جریانی فعال در ایران است که فردی به نام محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۰ بنیان گذاشت و در حوزه «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و ساینتولوژی» فعالیت می‌کند.

گسترش فعالیت‌های این گروه در ایران در نهایت به بازداشت طاهری در سال ۱۳۹۰منجر شد و دادگاه انقلاب تهران او را به اتهام «توهین به مقدسات» و «مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران» به پنج سال زندان محکوم کرد. «ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع» و «استفاده غیرمجاز از عناوین علمی» و «ضاله بودن کتب و آثار» از دیگر اتهام‌های طاهری اعلام شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طاهری در پرونده‌ای دیگر، به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد، اما این حکم به پنج سال زندان تغییر یافت. او در نهایت، فروردین ۱۳۹۸ از زندان آزاد و اسفند همان سال از ایران خارج شد.

از قرار معلوم، با وجود خروج طاهری، فعالیت گروهی از حامیان او در ایران همچنان ادامه دارد و مقام‌های جمهوری اسلامی نیز همچنان این قبیل فعالیت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و برای آن‌ها عناوین مجرمانه وضع می‌کنند.