۳۵ نفر در درگیری‌های داخلی یمن کشته شدند

خشونت‌ها و درگیری‌های روزهای اخیر در جنوب یمن از اواخر روز یک‌شنبه، پس از اخراج یک فرمانده پلیس محلی شروع شد

 درگیری‌های روزهای اخیر در استان‌های جنوبی یمن تهدیدی جدی برای آتس‌بس کنونی به‌شمار می‌رود- AFP

کمتر از دو هفته بعد از تلاش‌ها برای کاهش دامنه خشونت‌ها در جنگ داخلی یمن، ۳۵ تن در جریان درگیری میان نیروهای حامی دولت مستقر در استان‌های جنوبی کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از منابع دولتی یمن نوشت پنج غیرنظامی در میان کشته‌شدگان ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های جنوبی یمن، به‌طور مشخص در اطراف فرودگاه محلی شهر عتاق، گزارش شده است.

به‌گفته مقام‌های محلی، خشونت‌ها و درگیری‌های روزهای اخیر در این منطقه، از اواخر روز یک‌شنبه پس از اخراج یک فرمانده پلیس محلی رخ داد. 

جنگ داخلی در یمن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. زمانی که نیروهای حوثی تحت حمایت حکومت ایران مواضع خود در شمال این کشور را تقویت و برای تصرف صنعا، پایتخت یمن، اقدام کردند.

از اوایل سال ۲۰۱۵ یک ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی و دولت قانونی یمن تلاش کرده‌اند شهر صنعا و سایر مناطق تحت اشغال را تصرف حوثی‌ها خارج کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بخش دیگری از گزارش روز چهارشنبه  درگیری‌های روزهای اخیر در استان‌های جنوبی یمن را تهدیدی جدی برای آتس‌بس کنونی در یمن ارزیابی کرد.

کمتر از دو هفته پیش، در دوم اوت ۲۰۲۲، هانس گروندبرگ، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در امور یمن، اعلام کرد آتش‌بس شکننده میان نیروهای درگیر برای دو ماه دیگر تمدید شده است.

خبر تمدید توافق‌‌‌نامه آتش‌بس در جنگ یمن، تنها چند ساعت بعد از پایان مذاکرات سه روزه هیات عمانی با رهبری حوثی‌ها، از جمله با عبدالملک حوثی، رهبر شورشیان در صنعا اعلام شد.

به‌گفته فرستاده ويژه سازمان ملل متحد، هدف اصلی از آتش‌بس کنونی، در درجه اول ارائه کمک‌ به غیرنظامیان و سپس ایجاد شرایطی است که دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، از طریق روندهای سیاسی، بیانجامد.

بیشتر از جهان