فرمانده نیروی قدس همزمان با حملات موشکی جهاد اسلامی: برای اسرائیل برنامه داریم

گروه جهاد اسلامی بیش از ۱۰۰ راکت به سوی اسرائیل شلیک کرد و اسماعیل قاآنی از انجام ۱۵ عملیات روزانه علیه این کشور خبر داد

قاآنی: نیروهای حزب الله در حالی ده‌ها موشک را از سرزمین خود به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می‌کنند که پرورش یافتگان در مکتب امام و شهدای نظام اسلامی هستند - STR / AFP

همزمان با حملات موشکی گروه جهاد اسلامی فلسطین به خاک اسرائیل و در حالی که زیاد نخاله، رهبر این گروه در تهران به سر می‌برد، اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گفت:« برای اسرائیل برنامه داریم و روزانه حداقل ۱۵ عملیات علیه مواضع اسرائیل انجام می‌شود.»

قاآنی گفت «مبارزان فلسطینی» در حال برنامه‌ریزی‌ هستند تا در زمان مناسب آخرین ضربات را بر پیکر اسرائیل وارد کنند.

او روز شنبه، ۱۵ مرداد، بار دیگر آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد و گفت: «هیچ‌گاه خباثت‌ها و از جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم ایران اسلامی و دیگر مظلومان جهان در هر نقطه جغرافیایی که باشند غافل نخواهیم شد. اگرچه دشمن پاسخ دشمنی‌های خود را در بسیاری از موارد در زمان بسیار کوتاهی گرفته است اما هر کدام که باقی ماند، ما برای آن برنامه داریم.»

قاآنی اعلام کرد که اسرائیل و آمریکا پاسخ «جنایات» خود را در کوتاهترین زمان دریافت خواهند کرد و جمهوری اسلامی برای مقابله با آمریکا و اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کند و در زمان مناسب پاسخ قاطعی به اقدامات آنها خواهد داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با حمایت از حملات اخیر نیروهای تندرو فلسطینی به اسرائیل گفت: «حداقل روزانه ۱۵ عملیات علیه مواضع اسرائیل انجام می‌شود و آن‌ها حتی از ترس جانشان داخل شهرک‌ها را هم حصار کشی کرده‌اند. نیروهای حزب الله در حالی ده‌ها موشک را از سرزمین خود به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می‌کنند که پرورش‌یافتگان در مکتب امام و شهدای نظام اسلامی هستند و در یک جنگ ۱۲ روزه بیش از سه هزار موشک را به سمت اسراییل شلیک کردند که تمام این موشک‌ها نیز در همین سرزمین ساخته شده است.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حضور در ستاد فرماندهی‌کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

سلامی در این دیدار « آزادی قدس و پیروزی ملت فلسطین را آرمان و راهبرد امامین انقلاب اسلامی و ملت ایران» دانست و با تأکید بر تداوم و توسعه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی از مقاومت فلسطین تأکید کرد: «امروز فلسطینی‌تر از هر زمان دیگری هستیم و به‌فضل الهی این راه را ادامه می‌دهیم.»

او افزود: «مسیر تحولات در فلسطین اشغالی و نزول قدرت صهیونیست‌ها که به‌سمت زوال و فروپاشی پیش می‌رود یک مسیر بدون بازگشت است و به‌فضل الهی آزادی قدس شریف نزدیک است.»

پس از سفر بایدن به اسرائیل، نیروهای فلسطینی حملات خود به اسرائیل را آغاز کردند. آخرین دور درگیری‌ها میان اسرائیل و غزه با دستگیری یکی از رهبران ارشد جهاد اسلامی در کرانه باختری اتفاق افتاد. این رخداد بخشی از عملیات نظامی یک ماهه اسرائیل در این منطقه بود. اسرائیل با استناد به یک تهدید امنیتی، جاده‌های اطراف نوار غزه را مسدود کرد و روز جمعه رهبر شبه نظامیان را در یک حمله هدفمند کشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه گذشته اسرائیل دست به یک رشته حملات هوایی علیه غزه زد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که جمعه شب، ۳۰ حمله هوایی به ۴۰ هدف با استفاده از ۵۵ موشک در غزه انجام داده است.

گروه جهاد اسلامی اعلام کرد که این حملات ۹ کشته برجای گذاشته است. در جریان این حملات تیسیر الجعبری از فرماندهان بلندپایه شاخه نظامی گروه جهاد اسلامی نیز کشته شده است.

به گزارش واشنگتن پست روز جمعه صدای انفجاری در شهر غزه شنیده شد و دود از طبقه هفتم یک ساختمان بلند به هوا برخاست. بر اساس ویدئویی که ارتش اسرائیل منتشر کرد، در این حملات سه برج نگهبانی که شبه‌نظامیان مظنون در آن‌ها بودند، منفجر شدند. یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، روز جمعه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که کشورش این حملات را بر اساس تهدیدهایی واقعی آغاز کرده است.

لاپید گفت: «وقتی کسانی هستند که سعی در صدمه زدن به غیرنظامیان دارند، اسرائیل بیکار نخواهد نشست. اسرائیل علاقه‌ای به درگیری گسترده‌تر در غزه ندارد، اما از آن نیز دوری نخواهد کرد.»

گروه جهاد اسلامی نیز در واکنش به این حملات اعلام کرد که بیش از یکصد راکت به سوی اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، رسانه‌های اسرائیلی آسمان جنوب و مرکز اسرائیل را در حال روشن شدن با راکت‌ها و رهگیرهای سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل نشان دادند. هنوز هیچ گزارشی از تلفات طرف اسرائیلی وجود ندارد.

خبرگزاری فارس به نقل از گزارش رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد، «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی صبح شنبه «النقب» و شهرک‌های مجاور غزه را راکت‌باران کرد و آژیرهای هشدار در شهرک‌های «کوسوفیم»، «سدیروت»، «مردخای»، «کارمیا»، «نیرعام» و «افیم» و نیز گذرگاه «کرم ابوسالم» به صدا درآمد.

احسان عطایا، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در لبنان، نیز گفت، اسرائیل دست به دامن میانجی‌ها شده تا جلو واکنش مقاومت به حملات به غزه را بگیرد.

عطایا به المیادین گفت: «رژیم اشغالگر اسرائیل از خطوط قرمز عبور کرده، ما در ابتدای درگیری هستیم و جایی برای صحبت درباره میانجی‌گری وجود ندارد.»