آمریکا یک میلیارد کمک نظامی دیگر به اوکراین می‌دهد

مجموع کمک‌هایی که از ابتدای شروع جنگ در اختیار اوکراین قرار گرفته است به ۹.۸ میلیارد دلار می‌ر‌سد

بسته کمک‌های جدید شامل مهمات و تجهیزات نظامی سامانه‌های موشکی زمین به هوا و نیز نفربرهای زرهی پزشکی است - AFP

با گذشت نزدیک به شش ماه از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، کمک‌های مالی،  تسلیحاتی و امنیتی ایالات متحده به دولت و ارتش اوکراین کماکان ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ در یک گزارش اختصاصی خبر داد بسته جدید کمک‌های امنیتی-نظامی آمریکا به اوکراین، هفته آینده به ارزش یک میلیارد دلار اعلام خواهد شد.

با احتساب کمک‌های پیشین ایالات متحده به اوکراین، مجموع کمک‌هایی که از ابتدای شروع جنگ در اختیار اوکراین قرار گرفته  به ۹.۸ میلیارد دلار می‌ر‌سد.

رویترز در بخشی از گزارش بامداد شنبه‌اش به‌نقل از سه منبع، بدون ذکر نام نوشت، بسته کمک‌های جدید ایالات متحده، هنوز به امضا جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نرسیده است.

بنابراین ارزش مالی و محتوای این کمک‌ها ممکن است تغییر کند. اما اگر بدون تغییر به امضای رئيس‌جمهوری برسد، این بسته از کمک‌های جدید شامل مهمات و تجهیزات نظامی سامانه‌های موشکی زمین به هوا و نیز ۵۰ دستگاه نفربر زرهی پزشکی ام۱۱۳ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوکراین پیشتر ۲۰۰ دستگاه از نفربرهای زرهی پزشکی ام۱۱۳ را از ایالات متحده دریافت کرده است.

این نفربرها که مجهز به تجهیزات پزشکی‌اند به ارتش اوکراین کمک می‌کند تا در شرایط مناسب‌تری مجروحان جنگ را برای درمان به آلمان اعزام کند.

مقام‌های نظامی اوکراین ماه گذشته اعلام کردند روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ با نیروهای روسی کشته می‌شوند.

بسته کمک‌های جدید آمریکا از محل بودجه‌ای است که به ریاست جمهوری امکان می‌دهد بدون نیاز به تصویب کنگره، در «شرایط اضطراری»، کالا و خدمات مورد نیاز را از آمریکا به مقصد سایر کشورها ارسال کند.

دوشنبه گذشته نیز وزارت دفاع آمریکا، یک بسته کمک امنیتی جداگانه، به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار، شامل مهمات و تجهیزات نظامی لازم برای سامانه توپخانه اوکراین اختصاص داد.

بیشتر از جهان