زوج بریتانیایی دهکده‌ای را به قیمت ۲۲هزار پوند در فرانسه خریدند

این زوج به فکر بازسازی کلبه‌های متروکه افتادند، زیرا دیدن وضعیت خرابشان آن‌ها را «غمگین» می‌کرد

این زوج با حضور در برنامه تلویزیومی ابراز امیدواری کردند که این دهکده را به یک مقصد تعطیلات لوکس با امکانات زیبا تبدیل کنند - True North.tv

یک زوج بریتانیایی دهکده‌ای کوچک در فرانسه را به قیمتی کمتر از پیش‌پرداخت لازم برای خرید ملک در بریتانیا خریداری کردند.

پال مپلی و ییپ وارد –که هر دو ۴۸ ساله و کارشناس معماری منظر هستند - پس از آنکه نتوانستند در کنت صاحبخانه شوند، دهکده له باسلیه (La Busliere)  در نرماندی را تنها به قیمت ۲۲ هزار پوند خریداری کردند.

این دهکده کوچک دارای یک ردیف کلبه، دو انبار، یک اسطبل، یک کارگاه دو طبقه، یک چاه، یک دستگاه آب سیب‌گیری و یک تنور نان عمومی است که درون دو هکتار زمین واقع شده‌اند.

این زوج با حضور در برنامه کمک، ما یک دهکده خریدیم! که روز دوشنبه از کانال ۴ پخش شد، ابراز امیدواری کردند که آن را به یک مقصد تعطیلات لوکس با امکانات زیبا تبدیل کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها در تونبریج ولز در کنت در کاروانی ثابت متعلق به دوستشان زندگی می‌کردند. آقای وارد گفت احتمال خرید ملکی «کوچک» با قیمتی بیش از ۲۵۰ هزار پوند در بریتانیا «هرگز میسر نبود».

اما وقتی دوستشان اعلام کرد قصد فروش کاروان محل زندگی‌شان را دارد، این زوج باید کاری می‌کردند.

یکی دیگر از دوستانشان سال ۲۰۱۹ به آن‌ها پیشنهاد خرید کلبه‌ای بالکن‌دار در له باسلیه با قیمت فقط ۱۲ هزار یورو (۱۰ هزار پوند) را داده بود.

به گفته آن‌ها این تصمیم «نیازی به تفکر» نداشت، چرا که کلبه «در وضعیت قابل سکونت» بود، اگر چه فقط امکانات اولیه را داشت.

این زوج سپس به فکر بازسازی کلبه‌های متروکه دیگر افتادند، زیرا دیدن وضعیت خرابشان آن‌ها را «غمگین» می‌کرد.

سال ۲۰۲۱ پس از تماس با صاحبان سایر املاک، مطلع شدند که کل دهکده - که قبلا خانه کارگران کشاورزی بود - به قیمت ۱۴ هزار یورو (حدود ۱۲ هزار پوند) برای فروش گذاشته شده است.

اگرچه پروژه نوسازی پرهزینه و زمان‌بر است، اما این زوج گفتند با خوشحالی پذیرای این چالش‌اند.

آقای مپلی در این برنامه گفت: «پول چندانی برای انجام این کار نداریم، اما دوست داریم تلاش کنیم وضعیت را از حالت رو به ویرانی خارج کنیم.»

او افزود: «صاحب خانه شدن رویای بزرگی است، اما صاحب چنین خانه‌هایی با این همه پیشینه، احساس شگفت‌انگیزی است، بسیار خوش‌اقبال هستیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. این کار قبلا برای ما هرگز امکان نداشت.»

سیمون اولیور، مشاور املاک برنامه کانال ۴ گفت بازهم روستاهای مشابه «ارزان قیمت در فرانسه» هستند و «منتظرند کسی به آن‌ها رسیدگی کند.»

© The Independent

بیشتر از جهان