ورزش خانوادگی بولینگ هم زنانه مردانه شد 

تفکیک جنسیتی که از پارک‌ها و ادارات شروع شد، در حال گسترش به فضاهای ورزشی است

اعضای یک خانواده‌ اجازه ندارند در سالن‌های بولینگ و بیلیارد کنار هم حضور داشته باشند - sharghdaily

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خواسته است که مدیران دو مجموعه بولینگ و بیلیارد تعهد دهند که تمرین‌ها را در دو گروه جداگانه مردان و زنان برگزار کنند. از شواهد چنین برمی‌آید که مسئولان سالن بیلیارد چنین تعهدی را پذیرفته و رفع پلمب شده‌اند، اما مسئولان سالن بولینگ هنوز زیر بار نرفته‌اند.

محدودیت حضور خانواده‌ها و تفکیک جنسیتی در سالن‌های ورزشی بولینگ و بیلیارد در حالی است که ایرانیان به دلیل مقررات جمهوری اسلامی از بسیاری تفریح‌های خانوادگی محروم‌اند. ضمن اینکه بسیاری از ورزشکاران زن در رشته بولینگ مربی مرد دارند و از این پس برای ادامه ورزش حرفه‌ای خود با مشکل مواجه می‌شوند.

شبیه این اتفاق برای ورزشکاران زن در رشته دوومیدانی افتاد. اسفند ۱۴۰۰، وقتی خبر محدودیت حضور دختران رشته دوومیدانی در ورزشگاه انقلاب منتشر شد، علی ‌رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی، ادعا کرد که این اقدام با هدف «راحتی دختران» و جلوگیری از «ایجاد مزاحمت» برای آنان انجام می‌شود. او گفت: «قوانین، مقررات و شئونات اسلامی به ما اجازه نمی‌دهد تمرین مختلط داشته باشیم.»

شهرداری تهران نیز از ماه‌ پیش، جداسازی زنان و مردان در پارک‌ها را با دیوارکشی آغاز کرد. دولت رئیسی قصد دارد تفکیک جنسیتی را در ادارات نیز اجرا کند و به همین دلیل، تبلیغات وسیعی را برای زمینه‌سازی این کار شروع کرده است. پیش‌ از این، اعظم افشین‌فر، عضو شورای شهر بجنورد، در جلسه‌ای، ماجرای حضورش در یکی از ادارات دولتی را شرح داده و گفته بود: «کارمندان کنار هم صبحانه می‌خوردند، واقعا چندش‌آور بود!»

ابراهیم رئیسی که با ادعای دستگیری از مستمندان و شعار رفع مشکلات اقتصادی ایران روی کار آمد، در طول یک سال گذشته بیشترین تمرکز و بودجه دولتش را برای مسائلی از قبیل حجاب و تفکیک جنسیتی در مکان‌های عمومی متمرکز کرد. در هفته‌های اخیر، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و وابستگان آن در حرکتی هماهنگ، مخالفان حجاب اجباری را به دستگیری، سرکوب و برخوردهای خشونت‌آمیز تهدید کردند و ماجرای تفکیک جنسیتی هم که پیش‌ از این در ادارات و پارک‌ها خبرساز شده بود، حالا در حال گسترش به فضاهای ورزشی است.

چندی پیش تصاویری از تمرین یوگای تعدادی زن و مرد در یکی از سالن‌های مرکز تجاری ایران‌مال منتشر شد. پس از انتشار این تصاویر، علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، دستور تعطیلی این سالن و پلمب سالن‌های دو رشته بولینگ و بیلیارد را صادر کرد و گفت: «اماکن ورزشی ایران‌مال تا زمان صدور مجوز و تعهد به اجرای قانون پلمب شده‌اند.»

منظور این مقام دولتی از «تعهد به اجرای قانون» این است که تفکیک جنسیتی در این مکان‌ها اجرا شود و خانواده‌ها در سالن‌های بولینگ و بیلیارد کنار هم حضور پیدا نکنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت رئیسی در حالی بر موضوع‌هایی مانند حجاب و تفکیک جنسیتی تمرکز کرده که تورم در ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود و کمر مردم زیر بار گرانی‌ها خم شده است. گزارش اخیر مرکز آمار ایران حاکی از آن است که نرخ تورم تیرماه رکورد ۲۶ ساله را شکسته است؛ زیرا اثبات می‌کرد ایرانیان برای مجموعه‌ای از کالاها و خدمات، ۵۴ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ هزینه کردند.