بیشترین نمونه‌های قرار عاشقانه سال ۲۰۲۲ کدام‌اند؟

نمونه‌‌هایی مثل «قرار بدون الکل» و «قرار مردد» نشان می‌دهند که این همه‌گیری چگونه بر زندگی عاشقانه ما تاثیر گذاشته است

تقریبا نیمی از افراد مجرد در سراسر دنیا به دنبال «تنظیم مجدد» زندگی عاشقانه خوداند - Pexels

روش‌های قرار عاشقانه‌‌ای که برنامه‌های دوست‌یابی «بامبل» (Bumble) و «پلنتی آو فیش» (Plenty of Fish) فاش کرده‌اند، نشان می‌دهد که این همه‌گیری چقدر بر زندگی عاشقانه ما تاثیر گذاشته است.

آخرین پژوهش‌های بامبل نشان داد که تقریبا نیمی از افراد مجرد در سراسر دنیا به دنبال «تنظیم مجدد» زندگی عاشقانه خودند. روش‌‌های جدید ابداعی اپلیکیشن ویمن-فرست (Women-First) عبارت‌اند از: «با سرعت به پیش»، «قرار امتحانی»، «تجرد آگاهانه»، «قرار بدون الکل» و «ابراز احساسات در انظار».

بامبل در سال ۲۰۲۱، اصطلاح «هاردبالینگ» [طاقچه بالا گذاشتن] را معرفی کرد؛ به این معنی که با گذشت چند ماه‌ تفکر و تامل به این نتیجه برسید که از شریک عاطفی‌ خود واقعا چه می‌خواهید. انتظار می‌رود این روند تا سال ۲۰۲۲ دوام بیاورد و اکثریت (۵۹ درصد) افراد در بامبل می‌گویند که اکنون درباره توقعشان با شریک عاطفی‌ خود راحت‌تر حرف می‌زنند.

بعد از آنکه افراد حاضر در برنامه چیزی را که در شریک عاطفی خود دنبالش بودند، به‌شدت تغییر دادند و حدود یک‌سوم اولویت‌هایشان را عوض کردند، «فست فورواردینگ» [با سرعت به پیش] مشاهده شد. غالب (۶۱ درصد) مردم دنیا می‌گویند اولویتشان دسترسی احساسی است و تقریبا یک‌چهارم (۲۳ درصد) می‌گویند ظاهر برایشان مهم نیست.

افراد مجرد علاوه بر اینکه نیازهای عاطفی خود را در اولویت قرار می‌دهند، برای سوال درباره «تیپ» [شخصیتی] خود هم زمان بیشتری را صرف می‌کنند و تقریبا نیمی از افراد حاضر در برنامه هم همین را می‌گویند. از آنجا که آدم‌ها در جست‌وجوی عشق، عمیق‌تر می‌شوند، ۴۳ درصد از افراد در بامبل می‌گویند که رویکردشان برای دیدن دیگران «کشف» است.

در این برنامه، تعداد افرادی که «تجرد آگاهانه» را انتخاب می‌کنند، تغییر کرده است. ۵۳ درصد افرادی که در برنامه‌اند، می‌گویند در زمان همه‌گیری متوجه شدند مدتی تنها ماندن «اشکالی ندارد».

بیشتر (۵۴ درصد) کسانی که میل دارند دوباره قراری عاشقانه بگذارند، می‌گویند در چگونگی و زمان قرار، هدفمندتر رفتار می‌کنند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشگاه شفیلد در سال ۲۰۲۱، مطالعه‌ای منتشر کرد که نشان داد مصرف الکل بین ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل، به طول کلی کاهش یافته است. این تغییر در عادات مصرف الکل ما در داده‌های بامبل نیز آمده است.

این پژوهش نشان داد که اکنون افراد بیشتری (۳۴ درصد) به «قرار بدون الکل» فکر می‌کنند؛ یعنی جایی که هیچ الکلی مصرف نمی‌شود.

این برنامه دوست‌یابی این نکته را هم پیش‌بینی می‌کند که حالا با بیشتر شدن میزان واکسیناسیون، «ابراز احساسات در انظار» به‌شدت رواج یافته و فقط افراد مشهوری مثل مگان فاکس و ماشین گان‌کلی، یا کورتنی کارداشیان و تراویس پارکر نیستند که این‌گونه رفتار می‌کنند.

تقریبا ۷۰ درصد آن‌ها که قرار عاشقانه می‌گذارند، می‌گویند بعد از همه‌گیری، احساساتشان را در فضای عمومی راحت‌تر بروز می‌دهند. اما نگرانی برای قرنطینه دیگری که احتمالا در راه است، باعث می‌شود بعضی از آن‌هایی که اهل قرار گذاشتن‌اند، به این نکته فکر می‌کنند که آیا الان می‌خواهند زمان و احساس خود را برای فرد دیگری خرج کنند یا خیر.

سایت دوستیابی پلنتی آو فیش اصطلاح «قرار مردد» (hesi-dating) را در توصیف این شرایط ابداع کرده و در تعریف آن گفته است: «بی‌تفاوتی به قرار عاشقانه، تردید در اینکه نمی‌دانید با کسی قرار جدی بگذارید یا قرار معمولی؛ زیرا زندگی الان کلا نامشخص است.»

در نظرسنجی که این سایت انجام داد، مشخص شد که ۵۸ درصد از مجردها مطمئن نیستند که تعهد کامل می‌خواهند یا خیر.

نائومی واکلند، رئیس بامبل ایتالیا و ایرلند، گفت: «در کنار کشف دوباره بعضی از فضاهای محبوب قرارهای عاشقانه‌، این را هم دیده‌ایم که افراد حاضر در بامبل به دنبال کشف آدم‌های تازه، اولویت‌های جدید و یافتن راه‌های نوین دوستیابی‌اند.» و ادامه داد: «با توجه به اینکه نیمی از مجردها به دنبال «تنظیم مجدد» قرارهای عاشقانه‌اند، پیش‌بینی ما این است که ماه‌های آتی برای روابط عاشقانه خیلی مهم به حساب می‌آیند.»   ‌      

© The Independent

بیشتر از زندگی