حمله در اتوبوسی در اورشلیم؛ ضارب هدف قرار گرفت

وزیر امنیت عمومی اسرائیل، حمله شامگاه سه‌شنبه در اورشلیم را «تروریستی» خواند

به‌گفته نخست‌وزیر اسرائیل، «ما به تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم سربلند کنند و زندگیمان را مختل کنند.» - AHMAD GHARABLI / AFP

پلیس اسرائیل اعلام کرد یک شهرک‌نشین ۴۰ساله اسرائیلی روز سه‌شنبه در حمله یک مرد فلسطینی در یک اتوبوس در شهر اورشلیم به‌شدت مجروح شد. به‌گفته پلیس اسرائیل، ضارب با یک پیچ‌‌گوشتی به گردن و سر قربانی حمله کرد.

روزنامه اورشلیم‌پست شامگاه سه‌شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت ضارب از «کرانه غربی» با مجوز وارد اسرائیل شده بود.

عمر بار لُو، وزیر امنیت عمومی اسرائیل، حمله شامگاه سه‌شنبه در اورشلیم را «تروریستی» خواند.

روزنامه تایمزاسرائیل نیز در گزارشی نوشت پس از این حمله، راننده اتوبوس متوقف و مسافران فرار کردند. به‌گفته مقام‌های پلیس، ضارب توسط یک«رهگذر» در محل حادثه هدف قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در برخی دیگر از گزارش‌ها، فرد «رهگذر»، از نیروهای امنیتی اسرائیل معرفی شده است.

تایمزاسرائیل در گزارش خود به نقل از شخصی که ضارب را هدف قرار داد نوشت: «از ماشین پیاده شدم، اسلحه‌ام را پر کردم. متوجه شدم حمله تروریستی است. فرد چاقو‌به‌دست به سمتم آمد. درنگ نکردم و یک گلوله شلیک کردم. او زمین افتاد»

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، هم در واکنش به انتشار این خبر گفت: « ما به تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم که سربلند کنند و زندگی ما را مختل کنند.»

حازم قاسم، سخنگوی سازمان «حماس»، حمله شامگاه سه‌شنبه در اورشلیم را «پاسخ طبیعی به جنایت‌کاران  اشغال‌گر» توصیف کرد.

به‌گفته سخنگوی سازمان «حماس»، حمله شامگاه سه‌شنبه نشان داد تمامی تلاش‌ها برای متوقف کردن «اقدامات مقاومت» در کرانه غربی و شهر بیت‌المقدس بی‌فایده بوده است.

حمله شامگاه سه‌شنبه در اورشلیم، دو هفته پس از آن رخ داد که یک فلسطینی با چاقو یک شهروند اسرائیلی را در مرکز این کشور مجروح کرد.

بیشتر از جهان