۳۹ نفر در سیلاب‌های اخیر افغانستان جان باختنند

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل، سیلاب ۹ کودک را با خود برد

 سیلاب‌ها در یک هفته اخیر افزون بر تلفات جانی خسارات سنگین مالی نیز داشته است- ایندیپندینت فارسی

«اوچا»، دفتر هماهنگی کمک‌های انسانی سازمان ملل متحد، از افزایش تلفات سرازیر شدن سیلاب‌ در بخش‌هایی پنج استان افغانستان در یک هفته اخیر، خبر داد. طبق آخرین گزارش اوچا که روز چهارشنبه، ۲۲ تیر ۱۴۰۱ (۱۳ ژوییه ۲۰۲۲)، منتشر شد، شمار قربانیان بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ در بخش‌های شرق، جنوب شرق، جنوب، و مناطق مرکزی افغانستان در طول هفته گذشته، افزایش یافته است.

طبق این گزارش اوچا، ۲۰ تن در استان ارزگان، شش تن در استان غزنی، هفت تن در استان نورستان، سه تن در پکتیا، و سه تن نیز در استان زابل جان باخته‌اند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید که ۹ تن از قربانیان سیلاب‌ها کودک بوده‌اند که شش تن از آنان در استان غزنی، و سه کودک هم در استان پکتیا جان باخته‌اند.

این گزارش می‌افزاید که سرازیر شدن سیلاب در این بخش‌های افغانستان، دو هزارو ۹۰۰ خانه را ویران کرده یا به شدت آسیب زده است و با تخریب بسیاری از زیرساخت‌های غیرنظامی، روند زندگی مردم را نیز با مشکلات جدی مواجه کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از انتقال مهمات منفجرنشده به روستا‌های استان پکتیا در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌، می‌گوید که ادامه بارندگی‌ها، احتمال انتقال این مهمات منفجرنشده را به مناطق دیگر نیز افزایش خواهد داد.

رویداد‌های طبیعی در افغانستان همه ساله از ساکنان برخی از مناطق این کشور قربانی می‌گیرد. سرازیر شدن بهمن‌، وقوع زلزله و سیلاب‌، بخشی از رویداد‌های طبیعی است که در بحبوحه درگیری‌های نظامی در ۲۰ سال گذشته، قربانیان فراوانی از مردمان شمال، شرق، و جنوب افغانستان گرفته است.

پیش از سرازیر شدن سیلاب‌ها در هفته گذشته، بیش از هزار و ۳۰۰ تن در نتیجه زمین‌لرزه‌ مرگباری در پکتیکا و خوست جان باختند و بیش از ۱۵۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند. این رویدادها همچنین زمین‌های کشاورزی و دام‌ها، خانه‌ها، جاده‌ها، پل‌های فراوانی را نیز از بین برده است و خسارات مالی هنگفتی به شهروندان افغانستان وارد کرده است.

بیشتر از جهان