خاطره خیاط شاهدخت دایانا از لباس مصاحبه جنجالی پانوراما

کار طراحی و دوخت لباس برای شاهدخت دایانا باید پنهان می‌ماند

رامروپ تاکید کرد که کار روند طراحی و دوخت لباس برای شاهدخت دایانا می‌بایست پنهان می‌ماند - Combo/AFP

اندرو رامروپ، خیاط ساویل‌رو، از بزرگ‌ترین مراکز خیاطی دنیا در یکی از گران‌ترین خیابان‌های لندن و طراح لباس شاهدخت دایانا بود که اکنون و پس از گذشت بیش از دو دهه درباره خیاطی برای شاهدخت دایانا، به‌ویژه برای لباسی که در مصاحبه جنجالی پانوراما پوشید، با شبکه بی‌بی‌سی صحبت کرد.

اندرو رامروپ ۶۹ ساله که از ۱۷ سالگی کار در ساویل‌رو را آغاز کرد، به‌جز خیاطی برای یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین شاهدخت‌های بریتانیا، تجربه طراحی و دوخت لباس برای ساموئل ال جکسون، بازیگر آمریکایی را نیز داشته است.

شاهدخت دایانا پنجم نوامبر سال ۱۹۹۵ گفت‌وگویی بسیار جنجالی درباره زندگی در خانواده سلطنتی و همسرش و خیانت او، با مارتین بشیر، خبرنگار و مجری برنامه پانورامای بی‌بی‌سی در کاخ کینگستون داشت. در این مصاحبه که بعد از مرگ دایانا نقدهای فراوانی به آن، خبرنگار مصاحبه‌کننده و شبکه بی‌بی‌سی وارد شد، میان همه حرف‌های شوکه‌کننده دایانا جمله‌ای از او بر سر زبان‌ها افتاد که به ازدواجش با شاهزاده چارلز و ارتباط او با کامیلا رزماری اشاره داشت: «در این ازدواج، ما سه نفر بودیم».

شاهدخت دایانا در این مصاحبه یکی از کت‌های بزرگ و گشاد رامروپ را به همراه تاپی سفیدی و دامن و جوراب مشکی پوشیده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رامروپ در مقابل این پرسش که آیا از این‌که دایانا قصد داشت این لباس را برای مصاحبه پانوراما بپوشد خبر داشته است، گفت: «من {از این موضوع} اطلاع نداشتم. در همه عکس‌ها و حتی فیلم این مصاحبه در تلویزیون این {کت} به نظر مشکی می‌رسد، در حالی که مشکی نبود. رنگ آن آبی تیره و از جنس کشمیر خالص بود. البته که باید این‌طور می‌بود: یا کشمیر یا ابریشم.»

این خیاط در ادامه توضیح داد این تنها لباسی نبود که برای شاهدخت دوست‌داشتنی بریتانیا و مادر شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری دوخته بود: «من برای شاهزاده خانم دست‌کم هشت دست لباس طراحی کردم و دوختم و به گمانم سه تا هم در مرحله آماده‌سازی داشتم. در واقع یکی از آن‌ها نیمه‌دوخته بود، دیگری کاملا آماده بود و هنوز پارچه‌ سومی را نبریده بودم.»

رامروپ تاکید کرد که کار طراحی و دوخت لباس برای شاهدخت دایانا باید پنهان می‌ماند؛ به‌طوری‌ که او حتی با خانواده‌اش هم در این باره صحبت نمی‌کرد.

بیشتر از زندگی