هفته مد فاخر پاریس و ستاره‌های مهمان

نیکول کیدمن و بلا حدید از جمله کسانی بودند که در نمایش بالنسیاگا به‌ عنوان مدل حضور یافتند

تنها ۱۴ طراح مشهور در دنیا وجود دارند که برچسب «مد سطح بالا» را یدک می‌کشند - Combo/AFP/kimkardashian

هفته مد فاخر پاریس از سوم ژوئیه ۲۰۲۲ با حضور خوش‌نام‌ترین طراحان دنیا که در تلاش بودند برای تحت تاثیر قرار دادن منتقدان مد، افراد مشهور دنیای سرگرمی و افراد ثروتمند، پوشاک سطح بالای خود را به نمایش بگذارند، در پاریس آغاز شد و تا هفتم ژوئیه ادامه داشت.

هفته مد فاخر پاریس شامل نمایش پوشاک دست‌دوز سفارشی با طراحی و دوخت پرجزئیات مشهورترین و برجسته‌ترین طراحان مد دنیا است. این لباس‌ها از پارچه‌های باکیفیت و گران‌قیمت و زیر نظر تیمی از ماهرترین خیاطان با بالاترین سطح دقت و ظرافت دوخته می‌شوند و برای همین هم است که پوشاک نمایش‌داده‌شده در این هفته مد اصطلاحا «اوت کوتور» نامیده می‌شوند که به معنی طراحی و دوخت سفارشی سطح بالا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باید گفت هر طراح لباسی نمی‌تواند خود را طراح اوت کوتور بنامد و تنها ۱۴ طراح و نشان تجاری مشهور در دنیا وجود دارند که برچسب «مد سطح بالا» را یدک می‌کشند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به کریستین دیور، شنل، الی صعب، ایو سن لوران، ورساچه و بالنسیاگا اشاره کرد که در تولید لباس‌های اوت کوتور فعالیت دارند.

در هفته مد فاخر امسال که پر بود از باکیفیت‌ترین، خلاقانه‌ترین و تازه‌ترین طراحی‌های اوت کوتور از سطح بالاترین طراحان جهان، حضور افراد مشهوری مانند کریس جنر، کیم کارداشیان، نیکول کیدمن و کیرا نایتلی چه در ردیف تماشاچیان و چه روی سکوی نمایش مد (Runway) چشمگیر بود. ستارگان پرطرفداری که یا به‌عنوان مهمان و برای انتخاب لباس‌های باشکوه‌ خود در مراسم‌های آینده، یا برای تبلیغ یک نشان تجاری روی فرش قرمز این هفته مد قدم زدند.

مروری بر حضور ستارگان در هفته مد فاخر پاریس:

جیمز رایتون و کیرا نایتلی با عینک‌ها آفتابی و لباس‌های مشکی در شوی شنل حاضر بودند. ماریون کوتیارد، لوسی بوینتون و مگی جیلنهال نیز از مهمانان ردیف اول شانل بودند.

زویی سالدانا در حالی که خود پیراهن زیبای سفید و مشکی دیور را به تن داشت در نمایش کوتور دیور حضور یافت.

الی مکفرسون و سیگورنی ویور نیز از ستاره‌های ردیف اول دیور بودند.

جوردن دان، الساندرا آمبروزیو، کوکو روشا و لوسین لاویسکونت گروه خیره‌کننده‌ای بودند که در ردیف اول نمایش ژان پل گوتیه نشستند.

اشلی پارک، ستاره سریال امیلی در پاریس، و مایا ماسک نیز از دیگر مهمانان بودند.

کریس جنر و نوه‌اش نورث و کوری گمبل با لباس‌های مشکی مهمان نمایش بالنسیاگا بودند.

کیم کارداشیان علاوه بر شرکت در سکوی نمایش مد بالنسیاگا خود مهمان دیور نیز بود و با لباس‌هایی به رنگ سبز فسفری به‌ شدت نگاه‌ها را به خود جلب می‌کرد.

نیکول کیدمن و بلا حدید نیز از جمله کسانی بودند که در نمایش بالنسیاگا به‌ عنوان مدل حضور یافتند.

ریتا اورا، آنیتا، هانتر شفر و اما واتسون همگی مهمان اسکیاپرلی بودند.

بیشتر از مُد و زیبایی