حضور یک سگ ربات در هفته مد عرب در دبی

ربات‌ها چند بار دیگر هم لحظات به‌یادماندنی در دنیای مد ساخته بودند

کیفی که این ربات معرفی کرد از پارچه‌ای با «فناوری برتر» ساخته شده است -instagram/ferronato.swiss/

هفته گذشته، در اولین روز «هفته مد دبی» در ۲۸ ژوئن، نمایش خانه مد فرانسوی «مزون دو مک» (Maison du Mec) برگزار شد. لبانیس جوزف آخاجیان، طراح این نشان تجاری، نمایش امسال خود را با یک سگ روباتی که کیف خاصی را همراه خود داشت، به پایان رساند. این کیف چرمی با افزودن پارچه‌ای «های-تک» ساخته شده است که تداخل الکترومغناطیسی و ردیابی ناخواسته را از طریق دستگاه‌های دیگر، مسدود می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


این پارچه «فناوری برتر» (high-tech) محصول همکاری «مزون دو مک» و «فروناتو»ی (Ferronato) سوئیسی بود.

مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۳ «مزون دو مک» ظاهرهایی به سبک «فرنچ-ریویرا» با الهام از دهه ۱۹۶۰ به نمایش گذاشت. مدل‌ها با کوله‌پشتی‌های ساخته‌شده از چرم نرم، کیف‌هایی برای گوشی‌های هوشمند، کیف‌های کوچک چندمنظوره، و کیف‌های بندکشی در رنگ‌های آبی و شرابی، روی صحنه می‌رفتند.

ربات‌ها چند بار دیگر هم لحظات به‌یادماندنی در دنیای مد ساخته بودند. مهم‌ترین آن‌ها ابتکار خلاقانه الکساندر مک کوئین بود، طراح فقید مد، که یک پیراهن سفید را به «شالوم هارلو» پوشاند و دو بازوی رباتیک به این پیراهن که بخشی از تاریخ مد شده است، رنگ زرد و سیاه پاشیدند. در سال ۲۰۱۸ هم در هفته مد لندن، ربات‌های کوچک پرنده کیف‌های خانه مد ایکونز را حمل کردند.

در سال ۲۰۱۹ نیز در نمایشی که نتیجه همکاری خانه مد «دولچه و گابانا» و موسسه فناوری ایتالیایی «جنوا» بود، چهار ربات روی صحنه رفتند.
ربات‌های انسان‌نما با ۱۰۴ سانتی‌متر قد و ۲۲ کیلوگرم وزن، در کنار مدل‌های واقعی روی صحنه نمایش راه می‌رفتند.

بیشتر از مُد و زیبایی