گوگل: اطلاعات جستجوکنندگان کلینیک‌های سقط جنین ذخیره نمی‌شود

به گفته مسئولان گوگل، تغییرات جدید از هفته‌های آینده عملی خواهد شد تا تلاشی برای احترام به حفظ حریم خصوصی افراد باشد

شرکت گوگل اعلام کرد که به منظور احترام به حریم خصوصی افراد، اطلاعات مربوط به جستجوی مکان‌های حساس از جمله مراکز باروری، کلینیک‌های سقط جنین و مراکز ترک اعتیاد از حافظه بازدید پاک خواهند شد. 

این تصمیم پس از آن اعلام می‌شود که دیوان عالی آمریکا هفته گذشته قانونی را که در حدود ۵۰ سال گذشته به زنان حق پایان دادن به بارداری را داده بود، لغو کرد.

به گزارش گاردین، پس از تصویب جنجالی این قوانین مبنی بر محدود و ممنوع کردن سقط جنین در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، دست‌اندرکاران صنعت فناوری نگرانند که پلیس بتواند مجوزهایی را دریافت کند و به اطلاعات کاربران مبنی بر جستجوی برنامه‌های مربوط به بارداری و سقط جنین دسترسی بیابد.

در این میان، شرکت گوگل به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های جستجوی آنلاین، گفت که از این پس برای کسانی که از حافظه موقعیت مکانی استفاده می‌کنند، اطلاعات مکان‌های حساس ذخیره نخواهد شد. بنابراین پس از جستجو درباره مراکز حساس شامل مراکز باروری، کلینیک‌های سقط جنین و مراکز ترک اعتیاد، این اطلاعات در مدت کوتاهی از تاریخچه جستجوی کاربران حذف خواهند شد.

گوگل اولین شرکت فناوری است که به طور عمومی در این زمینه اعلام موضع می‌کند و به نگرانی‌های کاربران در مورد حکم دیوان عالی آمریکا درباره ممنوعیت پایان خودخواسته بارداری پاسخ می‌دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تغییرات از هفته‌های آینده عملی خواهد شد تا تلاشی برای احترام به حفظ حریم خصوصی افراد باشد.

پیش از این نیز انجمن پزشکی آمریکا اعلام کرده بود که این سازمان سیاست جدیدی را اتخاذ خواهد کرد که محدودیت‌های سقط جنین را به عنوان موارد «نقض حقوق بشر» به رسمیت بشناسد.

این سازمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌های مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده آمریکا، وعده داد پس از اعمال محدودیت‌ها در زمینه سقط جنین، اقدام‌های قانونی برای حفظ حق دسترسی متقاضیان به این عمل را انجام دهد. انجمن پزشکی آمریکا در بیانیه مطبوعاتی‌اش در روز ۱۴ ژوئن افزود که این گروه سقط جنین را یک امر خصوصی بین بیمار و پزشک می‌دانند.

همچنین مدیرکل سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که تصمیم تاریخی دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر لغو حق قانونی ارائه خدمات سقط جنین تلفات جانی در پی خواهد داشت. تدروس آدانوم گبریسوس تاکید کرد که جرم‌انگاری ارائه خدمات سقط جنین به پایان خودخواسته بارداری پایان نمی‌دهد بلکه «زنان و دختران را به سمت سقط جنین ناایمن» سوق می‌دهد که ممکن است به «بروز عوارض و حتی مرگ» آنان منجر شود.

بر اساس حکم وحدت رویه موسوم به «رو در برابر وید» (Roe v. Wade) مصوب سال ۱۹۷۳ در آمریکا، پایان دادن خودخواسته به بارداری جزو حقوق اساسی و اولیه هر فرد محسوب می‌شد اما با وجود مخالفت‌های گسترده زنان، اعضای دادگاه عالی ایالات متحده دستور لغو این حکم را صادر کرد. 

پایان دادن خودخواسته به بارداری یکی از پرچالش‌ترین و تفرقه‌برانگیزترین موضوع‌ها در سیاست ایالات متحده است. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که ۵۹ درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند سقط جنین در همه یا بیشتر موارد باید قانونی باشد، در حالی که ۳۹ درصد فکر می‌کردند این کار در بیشتر یا همه موارد باید غیرقانونی باشد.

بیشتر از جهان