آر.کلی: سی سال آزار جنسی به سی سال زندان ختم شد

کلی از شهرت و موقعیت خود برای شکار کودکان و زنان جوان برای ارضای جنسی خود استفاده می‌کرد

این خواننده مشهور توانست سه دهه از مجازات، فرار کند -Antonio Perez / POOL / AFP

با اعلام حکم دادگاه، آر کلی خواننده معروف آمریکایی به جرم قاچاق جنسی به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

آر کلی، ۵۵ ساله، به دلیل قاچاق جنسی، استثمار جنسی یک کودک، آدم‌ربایی و دیگر جرایم مرتبط جنسی به مدت ۳۰ سال به زندان خواهد رفت.

در ماه سپتامبر امسال هیئت منصفه کلی را در هر ۹ اتهام مجرم شناخت: یک فقره سرقت مسلحانه و هشت مورد نقض قانون «مان». قانون مان یک قانون فدرال ضد قاچاق جنسی که انتقال و حمل‌ونقل «هر زن یا دختری به‌منظور فحشا یا فسق یا هر هدف غیراخلاقی دیگر» را جرم می‌داند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نشریه  خبری یاهو این خواننده که نام کاملش رابرت سیلوستر کلی است، نخستین بار در دهه ۹۰ به داشتن رابطه جنسی با دختران زیر سن قانونی متهم شد، اما توانست تقریباً ۳۰ سال از مجازات بگریزد.

سی‌ویک سال پیش آر. کلی یک هنرمند نوظهور آر اند بی (R&B) از شیکاگو در اواسط ۲۰ سالگی‌اش بود که با اولین شرکت بزرگ ضبط خود قرارداد امضا کرد. با توجه به شکایات بعدی تقریباً در همان زمان او رابطه‌ای جنسی با دختربچه‌ای ۱۵ ساله را آغاز کرد.

این اتهامات در طول دهه‌ها افزایش یافتند و به طور فزاینده‌ای شنیع‌تر و وحشتناک‌تر شدند. اتهامات کلی حتی در معرض دید عموم قرار گرفتند و به گوش افکار عمومی رسیدند. با این حال این خواننده که به یک ستاره تبدیل شده بود، توانست با تکیه بر شهرت خود تا چهره‌ واقعی‌اش به عنوان یک شکارچی جنسی را پنهان کرده و از خود در برابر عواقب اعمالش محافظت کند.

قاضی آن ام. دانلی روز چهارشنبه پس از شنیدن اظهارات قربانیان کلی توسط دادگاه، این حکم را صادر کرد. طبق گفته نیویورک تایمز، قاضی به کلی گفت: "مردم باید در برابر رفتارهایی از این دست محافظت شوند.

این جنایات تقریباً برای ۲۵ سال محاسبه و با دقت برنامه‌ریزی و به طور منظم اجرا می‌شدند. تو به آن‌ها آموختی که عشق بردگی و خشونت است. این پرونده مربوط به سکس نیست. این درباره خشونت، بی‌رحمی و کنترل است. شما سیستمی در اختیار داشتید که جوانان را به دور شما می‌کشاند و شما سپس زندگی آن‌ها را به دست می‌گرفتید."

دادستان‌های فدرال خواستار مجازات بیش از ۲۵ سال زندان برای کلی شدند که با خطر حبس ابد پشت میله‌های زندان روبرو بود. وکلای این خواننده با استناد به اینکه او در کودکی در خانه‌ای «بسیار آشفته» بزرگ شده و در آنجا مورد آزار جنسی قرار گرفته، خواستار برخورد ملایم‌تر و حکم حداقل ۱۰ سال زندان بودند.

زمانی که هفت زن در دادگاه اظهارات تاثیرگذار و تکان‌دهنده خود از آنچه کلی به سرشان آورده بود را می‌خواندند، او به‌ندرت از میزی که پشت آن نشسته بود سر بلند کرد.

در طول محاکمه شش هفته‌ای، هیئت منصفه شهادت تصویری ۱۱ قربانی -۹ زن و ۲ مرد- را شنیدند که سوء‌استفاده‌های جنسی و روانی توسط این خواننده را توصیف کردند.

 اتهامات جنایی این پرونده مربوط به شش قربانی کلی بود که پنج نفر از آن‌ها شهادت دادند. نفر ششم عالیه، خواننده، بود که زمانی که ۱۵ سال داشت کلی به شکل غیرقانونی با او ازدواج کرد. عالیه در یک سانحه هوایی در سال ۲۰۰۱ جان باخت.

کلی با کمک حلقه نزدیکان خود از شهرت و موقعیت خود برای شکار کودکان و زنان جوان برای ارضای جنسی خود استفاده می‌کرد. دولت برای محکومیت بیش از ۲۵ سال کلی تاکید داشت چرا که جنایات او در چهار دسته زیر قرار می‌گرفتند: اغوای کودکان، بهره‌کشی جنسی از کودکان از طریق تولید پورنوگرافی کودکان، کار اجباری و قرار دادن دیگران در معرض بیماری مسری غیرقابل درمان (تبخال تناسلی) از طریق رابطه جنسی محافظت نشده (کلی وضعیت ابتلای خود به این بیماری را به قربانیانش اطلاع نداده بود).

کلی از ژوئیه ۲۰۱۹ پشت میله‌های زندان به سر می‌برد. او احتمالا اواخر تابستان امسال به شیکاگو منتقل می‌شود، جایی که با اتهامات فدرال مربوط به پورنوگرافی کودکان مواجه می‌شود. این خواننده در دادگاه‌های ایالتی ایلینویز و مینه سوتا به دلیل آزار جنسی با اتهامات بیشتری روبرو است.

بیشتر از زندگی