دادگاه تقاضای تغییر نام فرزند تراجنسیتی ایلان ماسک را تایید کرد

ویویان ۱۸ ساله که هنگام تولد نام خاویر را بر او نهادند، اعلام کرده که برای قطع هرگونه ارتباط با پدرش‌ می‌خواهد نام خانوادگی اش را تغییر دهد

ایلان ماسک، مدیر و بنیانگذار تسلا و اسپیس‌اکس، ثروتمندترین فرد جهان و صاحب ثروتی به ارزش ۲۱۴ میلیارد دلار است-instagram/amberheard

تقاضای فرزند ۱۸ ساله ایلان ماسک برای تغییر نام مطابق با جنسیت تطبیق یافته‌اش در دادگاه تایید شد. ازاین‌پس بنا به درخواست خود رسما هیچ رابطه‌ای با پدر بیولوژیک خود و ثروتمندترین مرد جهان نخواهد داشت.

بر اساس اسناد دادگاه که روز پنجشنبه توسط نشریه تی‌ام‌زد منتشر شد، یک قاضی دادگاه عالی لس‌آنجلس این دادخواست را تایید کرد و خواستار صدور گواهی تولد جدید مطابق با حکم دادگاه شد.

ویویان تصمیم گرفت ماسک را به‌عنوان نام خانوادگی خود حذف کند و ویلسون را انتخاب کرد که نام مادرش جاستین است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویویان ۱۸ ساله که هنگام تولد نام خاویر را بر او نهادند، دلایل این تغییرات را «هویت جنسیتی و این واقعیت که دیگر با پدر بیولوژیکم زندگی نمی‌کنم و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهم کوچک‌ترین  ارتباطی با او داشته باشم» اعلام کرده بود.

این پدر نخواستنی کیست؟

ایلان ماسک، مدیر و بنیان‌گذار ۵۰ ساله شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس، ثروتمندترین فرد جهان و صاحب ثروتی به ارزش ۲۱۴ میلیارد دلار است.

ماسک اگر چه درباره این موضوع هنوز اظهارنظری نکرده است اما پیش‌تر گفته بود از مسائل مربوط به افراد ترا جنسیتی حمایت می‌کند اما در سال ۲۰۲۰ به علت توییتی که درباره این موضوع نوشت، هدف انتقاد قرار گرفت. او در توییتش نوشته بود: «من کاملا از افراد تراجنسیتی حمایت می‌کنم، اما ضمایری که به کار می‌برند، از نظر زیبایی‌شناسی مانند کابوس‌اند.» او در توییت کوتاه دیگری نوشت: «ضمایر وحشتناک‌اند.»

ویویان ویلسون کیست؟

ویویان ویلیسون که توسط والدین خاویر ماسک نامیده شد، فرزند ایلان ماسک و جاستین ویلسون است. او در سال ۲۰۰۴ همراه با برادر دوقلویش گریفین ماسک، متولد شد.

برادر بزرگ‌تر آن‌ها نوادا الکساندر ماسک، در سال ۲۰۰۲ و ۱۰ هفته پس از تولد بر اثر عارضه مرگ ناگهانی نوزادان فوت کرد.

دیمین، کای و سکسون، سه‌قلوهای ایلان و جاستین، در سال ۲۰۰۶ متولد شدند. دو سال بعدازآن در ۲۰۰۸ ماسک و همسرش جدا شدند و حضانت پنج فرزندشان به‌طور مشترک میان آن‌ها تقسیم شد.

این کودکان از طرف پدر خواهر و برادران دیگری هم دارند. ماسک از رابطه خود با سینگر گرایمز، یک دختر و یک پسر دارد؛ پسرشان «ایکس ای-۱۲» در سال ۲۰۲۰ به دنیا آمد و دخترشان اکسا دارک سیدرائل در ۲۰۲۱ متولد شد. این رابطه در سپتامبر ۲۰۲۱ پایان یافت.

مادر ویویان کیست؟

جاستین، همسر سابق ماسک، گفته است که به تغییر نام ویویان افتخار می‌کند. به نظر می‌آید انتشار این نظر در واکنش به تبریک خانواده ایلان به او در روز پدر بوده است. درحالی‌که فرزند ارشد ماسک دیگر نمی‌خواهد او به‌عنوان پدر در زندگی‌اش باشد، مای ماسک، مادربزرگ و توسکا، عمه او روز پدر ر به ایلان ماسک تبریک گفتند. جاستین، اما تصمیم گرفت از این موقعیت برای حمایت از فرزندانش استفاده کند.

این نویسنده ۴۹ ساله متولد کانادا گفته است پس از آن که اعلام شد دختر تراجنسیتی‌شان تصمیم به تغییر قانونی نام و قطع تمامی روابط با پدرش گرفته است، با یکی از دوقلوهایش مکالمه صمیمانه‌ای داشت.

ویلسون، مادر پنج فرزند از هفت فرزند ماسک، روز دوشنبه مکالمه خود با ویویان را ‌روی توییتر نقل کرد و نوشت که فرزند ۱۸ ساله‌اش به او گفته که «کودکی عجیبی» داشته است. جاستین به نقل از فرزندش نوشت:‌«باورم نمی‌شود که به اندازه‌ای که به نظر می‌رسد، معمولی باشم.»

به نوشته نیویورک‌پست، مشخصا گفته نشده که مکالمه فوق با کدام‌یک از دوقلوها بوده اما این توییت پس از راه یافتن خبر تصمیم ویویان به قطع ارتباط با پدرش در روز دوشنبه، نوشته شده است. او همچنین نوشت که به فرزندش گفته است: «تو مایه افتخار من هستی» و فرزندش در جواب گفته است: «من هم به خودم افتخار می‌کنم!»

بیشتر از جهان