بازداشت ادمین‌های ارزشی و دعوای درون سپاه

محسن پیرهادی: این کانال‌ها آمدنیوز داخلی هستند

برخی شنیده‎ها حاکی از آن است که این درگیری میان نیروهای داخل نظام در ادامه درگیری‌های درون سپاه پاسداران است.- Photo:Tasnimnews

روز چهارشنبه گزارش‌هایی از بازداشت گردانندگان چند کانال تلگرامی ارزشی توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران منتشر شد. در طی این سری از برخوردهای امنیتی گردانندگان تعدادی از کانال‌های تلگرامی هم‌چون «اخبار نیمه محرمانه»، «سرائر ۱۲» و «سایه‌نویس» بازداشت شده‌اند. علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصول‌گرا از جمله گردانندگان بازداشت شده این کانال‌های تلگرامی است.

در پی این اتفاق محسن پیرهادی، نماینده مجلس شورای اسلامی با حمایت از بازداشت این افراد این کانال‌ها را با آمدنیوز مقایسه کرد و گفت: «امثال آمدنیوز جنگ عیان داشتند؛ ابایی از اینکه ضدانقلاب نامیده شوند نداشتند و باطل محض بودند و بعد از مدت کوتاهی لااقل جریان انقلاب، موضع خود را نسبت به آن مجموعه پیدا کرد اما امثال این کانال‌ها مصداق نفوذ و نفاق‌اند. زشتی و آسیب جرم منافقانه از مجرم و دشمن آشکار بیشتر است و قاعدتا مجازاتش هم باید جدی‌تر باشد.»

محسن پیرهادی که از متحدان محمدباقر قالیباف در دوران شهرداری او بود، در مورد پشت پرده این کانال‌های تلگرامی گفت: «پشت صحنه این کانال‌ها بسیار خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که تا کنون اعلام شده است. تقلیل این موضوع به دستگیری چند فعال توییتری و ادمین تلگرامی، ظلم به همه مظلومان و آسیب‌دیدگان این پرونده است و بنده فارغ از جنبه حقیقی، به‌عنوان یکی از نمایندگان ملت تا حصول نتیجه این امر را پیگیری خواهم کرد. مهمتر از برخورد قانونی شدید با این سیاه نویس‌ها، پیگیری و برخورد جدی و عبرت آموز با آمرانی است که نخ‌های نامرئی این شبه رسانه‌ها را در دست داشتند. این اقدام می‌تواند یک جراحی بزرگ از یک تفکر توطئه‌آمیز و خطرناک در کشور باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در گفتگو با خبرگزاری مهر از سپاه پاسداران برای بازداشت این افراد حمایت کرد و با «پاسدار حقیقی انقلاب اسلامی» خواندن این گروه گفت که سپاه «ملاحظه‌ای در برخورد با مفسدین ندارد».

به گفته پیرهادی این کانال‌ها علیه او نیز مطالبی را نوشته بودند که به همین علت، پیرهادی از آنان شکایت کرد. او در مورد نحوه برخورد نهادهای امنیتی با این کانال‌ها گفت: «باید توجه کرد مسئله به چند جوان ادمین، تقلیل پیدا نکند؛ با اینکه مباشران و گردانندگان این کانال‌ها حتما باید مجازات شوند اما سهم تاثیر آمران و افراد پشت صحنه این کانال‌ها به‌مراتب بیشتر است. این افراد به‌خاطر شناختی که از فضای امنیتی داشتند در لایه‌های مختلف پنهان اقدام به نشر اخبار راست و دروغ می‌کردند و امر را بر حق‌جویان نیز مشتبه می‌نمودند.»

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که این درگیری میان نیروهای داخل نظام در ادامه درگیری‌های درون سپاه پاسداران است. در برخی رسانه‌ها نیز نهاد بازداشت کننده را «حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران» اعلام کرده‌اند که همین گمانه‌زنی‌ها در مورد داخلی بودن این درگیری در سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را تقویت می‌کند. کانال‌هایی که هدف حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند طی ماه‌های اخیر بر روی پرونده سیسمونی‌گیت مانور داده بودند و پیگیر فسادهای قالیباف و همچنین جزئیات سفر خانواده‌اش به ترکیه شده بودند.

پیش از این نیز در راستای دعواهای داخلی سپاه فایل صوتی جلسه محرمانه و گفت‌وگوی عزیز جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷ درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران منتشر شده بود.