انفجار در قهوه‌خانه شهریار هشت نفر را کشت

علت حادثه در دست بررسی است

به‌گفته دادستانی شهریار، قهوه‌خانه حادثه‌دیده در زیرزمین قرار دارد و حدود ۱۵پله پایین‌تر از سطح زمین است - خبرآنلاین

در جریان انفجاری سه‌‌شنبه شب در قهوه‌خانه‌ای‌ در شهرک «مریم» شهریار، حومه جنوبی تهران، دستکم هشت تن کشته شدند.

شاهین فتحی، مدیرعامل هلال احمر استان تهران گفت: «۷ نفر از در محل وقوع حادثه جان باخته و یک کودک ۳ ساله هم پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است.»

به گفته سخنگوی اورژانس، علت حادثه در حال بررسی است، اما گفته می‌‌شود حادثه در اثر انفجار «بادکنک پرشده با گاز هلیوم» رخ داده است.

رسانه‌های داخلی ایران بامداد چهارشنبه ۲۵ خرداماه به نقل از حمید عسگری‌پور، دادستان شهریار، نوشتند به‌دنبال آتش‌سوزی در رستورانی در شهر اندیشه شهرستان شهریار، هشت نفر به دلیل استنشاق دود و گازهای سمی خفه شدند و جان خود را از دست دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته این مقام قضایی در ایران، قهوه‌خانه در زیرزمین قرار دارد و در حدود ۱۵پله پایین‌تر از سطح زمین است.

به باور بسیاری از کارشناسان، رعایت نشدن شرایط ایمنی محیط‌های کاری، حفاظت‌های فنی و نبود نظارت‌های دقیق بر ساخت واحدهای تجاری، از جمله راه‌های خروج اضطراری، از علل اصلی حوادثی از این دست است. 

هنوز هیچ شخص با اشخاصی در ارتباط با حادثه انفجار در قهوه‌خانه شهریار بازداشت نشده است.

طی چند هفته گذشته، ده‌ها نفر در ایران در حوادث مختلف که همگی ناشی از عدم رعایت استانداردها و نبود نظارت‌های کافی است، جان خود را از دست داده‌اند. در جریان فروریختن برج متروپل آبادان، براساس آمارهای رسمی، ۴۳ نفر کشته شدند. در ۱۸ خردادماه نیز خارج شدن قطار مسافربری طبس-یزد به مرگ دستکم ۲۱ تن از مسافران انجامید.

بیشتر از جهان