گوشی‌های هوشمند دوربین‌های تک‌لنزی را از دور خارج می‌کنند

«پردازش هوش مصنوعی» و «اشباع کوانتومی» به تلفن‌های سطح بالا امکان می‌دهد دوربین‌های مستقل را پشت سر بگذارند

گوشی‌های خود سونی نیز بخش‌هایی از همان فناوری‌ای را به کار می‌گیرند که در تجارت دوربین‌های مستقل خود ایجاد کرده است- Sony

به گفته یکی از مدیران اجرایی سونی، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۴ کیفیت تصویری بهتری از دوربین‌های مستقل دیجیتالی تک‌لنز بازتابی (DSLR) تولید خواهند کرد.

این مدیر اجرایی گفت، فناوری‌های جدید مانند «اشباع کوانتومی» و پردازش هوش مصنوعی پیشرفته برنهاده (introduced) در گوشی‌های هوشمند در دو سال آینده عملا تنظیمات تک‌لنزی را به عنوان منسوخ از رده خارج خواهند کرد.

به گزارش نیکی ژاپن در «تک‌رادار» (TechRadar)، این اظهارنظرها در یک معارفه تجاری اخیر، همراه با اسلایدهایی از پیشرفت‌های مورد انتظار در گوشی‌های هوشمند ارائه شده است.

تروشی شیمیزو، رئیس و مدیرعامل «سمی‌کانداکتور سولوشنز» (Semiconductor Solutions- SSS) اظهار داشت: «ما انتظار داریم که در طول چند سال آینده، تصویرهای ثابت [از گوشی‌های هوشمند] فراتر از کیفیت تصویری دوربین‌های بازتابی تک‌لنزی باشد.»

او افزود: «پیش‌بینی می‌شود که تصویرهای ثابت از کیفیت تصویر آی‌ال‌سی (ILC) [دوربین با لنز قابل تعویض] بهتر باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سونی که هم دوربین با کیفیت بالا و هم گوشی‌های هوشمند می‌سازد، مدعی شد که یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، به اندازه حسگر‌ آن‌ها مربوط است که پیش‌بینی می‌شود در طول دو سال آینده دو برابر شود.

در این مقاله آمده است، این پیشرفت با به کارگیری فرایندی چند فریمی «تجربه تصویری جدیدی را محقق خواهد کرد».

ترکیب کردن این پیشرفت‌ها در نرم‌افزار، مانند هوش مصنوعی، با پیشرفت‌هایی در سخت افزار، ویژگی‌هایی مانند زوم، دامنه دینامیکی، و کاهش نوفه‌های مربوط به نور پایین (low-light noise) را نیز بهبود می‌بخشد.

سونی بینش بی‌‌رقیبی برای بعضی از این بخش‌ها دارد، زیرا برای تعدادی از تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند، از جمله اپل، حسگرهای تصویری می‌سازد.

سونی سهمی ۴۲ درصدی از بازار جهانی حسگرهای تصویری را برای گوشی‌های هوشمند در اختیار دارد، و آیفون ۱۳ پرو مکس - که در حال حاضر پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند اپل است - از سه حسگر سونی سری آی‌ام‌ایکس۷ (Sony IMX 7-series) استفاده می‌کند.

گوشی‌های خود سونی نیز بخش‌هایی از همان فناوری‌ای را به کار می‌گیرند که در تجارت دوربین‌های مستقل خود ایجاد کرده است، و گوشی آینده سونی ایکس‌پریا ۱ شماره ۴ (Sony Xperia 1 IV) دارای «اولین لنز زوم اپتیکال واقعی ۱۲۵-۸۵ میلی‌متری دنیا» خواهد بود.

این گوشی با سه لنز، فوکوس بی‌وقفه خودکار بر چشم (real-time eye autofocus)، تنظیم رنگ، و ویژگی‌هایی شبیه ویژگی‌های دوربین‌های مدل حرفه‌ای سونی، قرار است ماه سپتامبر به بازار بیاید.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی