شیلا الرویلی، نخستین زن عضو هیئت‌مدیره بانک مرکزی سعودی

او از سال ۱۹۹۸ میلادی به شرکت آرامکو سعودی پیوست و بیش از ۲۰ سال در بخش‌های مختلف مالی این شرکت فعالیت و مدیریت کرده است

الرویلی در سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت سرمایه‌گذاری «وصایة» را بنیان‌ گذاشت و مدیرعامل  آن است- Twitter/ @Maaalnews

شیلا الرویلی که پیش‌تر به‌عنوان کارشناس و مدیر مالی در شرکت نفت عربستان سعودی، آرامکو، فعالیت می‌کرد، نخستین زنی است که به هیئت‌مدیره بانک مرکزی عربستان سعودی پیوسته است. 

بانک مرکزی عربستان سعودی (ساما) روز چهارشنبه، ۱۸ خردادماه، در بیانیه‌ای با استناد به فرمان ملک‌سلمان، پادشاه عرستان سعودی، این انتصاب را تایید کرد.

الرویلی از سال ۲۰۱۹ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری «وصایة» بوده؛ او همچنین عضو هیئت‌مدیره یک شرکت زیرمجموعه آرامکو به‌نام «شرکت انرژی آرامکو سعودی« (ساپکو) و شرکت سرمایه‌گذاری «حصانة» است.

او مدیریت پروژه‌های نوآورانه مختلفی را برای شرکت آرامکو سعودی برعهده داشته است، ازجمله تاسیس «وصایة»، شرکت سرمایه‌گذار در صندوق‌های بازنشستگی شرکت‌های زیرمجموعه گروه آرامکو سعودی، صندوق‌های با مشارکت معین و دیگر سبدهای سرمایه‌گذاری بلندمدت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الرویلی در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان یک معامله‌گر بازار مالی به آرامکو سعودی پیوست و از ژوئیه ۲۰۰۵ تا ژوئن ۲۰۰۶ به‌عنوان تحلیلگر مالی در دفتر مرکزی آرامکو در شهر ظهران مشغول به‌کار شد. الرویلی در ژوئیه سال ۲۰۰۶ به دفتر آن شرکت در شهر هیوستون، واقع‌در ایالت تگزاس آمریکا منتقل شد و تا دسامبر ۲۰۰۷ به‌عنوان خزانه‌دار در آن‌جا کار می‌کرد.

او در ژانویه ۲۰۰۸ به ظهران بازگشت و تا ژانویه ۲۰۰۹ به‌عنوان رئیس بخش مدیریت سبدهای سهام (پورتفولیو) در آرامکو کار کرد. از فوریه ۲۰۰۹ تا ژانویه ۲۰۱۹، نیز الرویلی به‌عنوان رئیس بخش مدیریت سرمایه‌گذاری در آرامکو کار می‌کرد.

الرویلی در سال تحصیلی ۱۸-۲۰۱۷ از مدرسه مدیریت اسلون ام‌آی‌تی برای رشته مدیریت ارشد کسب‌وکار (MBA) در تجارت، بورسیه پژوهشی اسلون را دریافت کرد.

او پیش‌تر از دانشگاه ملک‌فیصل مدرک لیسانس معماری داخلی گرفته و سپس در سال ۱۹۹۷ از دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان مدرک مدیریت ارشد کسب‌وکار را در رشته مالی دریافت کرده بود.

در کنار شیلا الرویلی، دیگر اعضای هیئت‌مدیره بانک مرکزی عربستان سعودی عبارت‌اند از: حمد السیاری، خالد الجفالی، راشد الحمید و عبدالله بن‌حسن العبدالقادر.