از ملکه بریتانیا تا رئیس جمهور اوکراین همه «پدینگتون خرسه» را دوست دارند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور کنونی اوکراین، صداپیشگی پدینگتون را در کشور خود انجام داد

پدینگتون در بیش از ۲۰ کتاب به تصویر کشیده شد و به ۳۰ زبان ترجمه شده و بیش از ۳۰ میلیون نسخه فروخته است-AFP

شخصیت‌های سینمایی زیادی پا به کاخ باکینگهام نگذاشته‌اند اما «پدینگتون خرسه» نه تنها به کاخ رفت بلکه همراه ملکه چای نوشید و ساندویچ مربایی به او تعارف کرد.

این آخر هفته دو شخصیت محبوب بریتانیایی، ملکه الیزابت و خرس پدینگتون، با یک ویدیوی شگفت‌انگیز که جشن پلاتینیوم را با کنسرت بزرگداشت در خارج از کاخ باکینگهام آغاز کرد، جهان را مجذوب خود کردند.

اگر شما در کودکی با این شخصیت داستانی آشنا نشده باشید و یا در خانه کودکی ندارید که شیفته این خرس مودب باشد ممکن است او را نشناسید. بسیاری از افراد بزرگسال دیگر هم منشأ واقعی این ستاره مشهور پشمالو را نمی‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش نیویورک پست، مایکل باند، نویسنده و خالق پدینگتون که در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۱ سالگی درگذشت، پس از مشاهده یک خرس اسباب‌بازی که روی قفسه فروشگاه سلفریج در شب کریسمس در سال ۱۹۵۶ تنها مانده بود، تصمیم گرفت کتابی درباره توله‌ای یتیم بنویسد که به انگلستان فرستاده شده بود.

او در این‌باره گفته بود که آن خرس عروسکی «خیلی مأیوس به نظر می‌رسید»، باند خرس را برای همسرش خرید و شروع به نوشتن داستانی درباره آن کرد. کمتر از دو هفته بعد او یک رمان کامل داشت که به قیمت ۷۵ پوند فروخته شد.

باند فاش کرد که هنگام نوشتن اولین کتاب «خرسی به نام پدینگتون» تا حدی از خاطرات واضحی که از دیدن کودکان پناهنده یهودی که در اروپای در آستانه جنگ جهانی دوم از سلطه نازی‌ها به لندن می‌گریختند و از ایستگاه قطار زادگاهش می‌گذشتند، الهام گرفته بود.

آنچه باند به آن اشاره کرد یک عملیات سازمان‌یافته نجات بود که با کمک آن نزدیک به ۱۰ هزار کودک عمدتاً یهودی از آلمان، اتریش، چکسلواکی و لهستان را در خانه‌ها و مزارع بریتانیایی مستقر کردند. اغلب آنها تنها اعضای خانواده خود بودند که از هولوکاست جان سالم به در بردند.

باند در سال ۲۰۱۴ به گاردین گفت:«همه آنها یک برچسب دور گردن خود داشتند که نام و آدرس‌شان روی آنها نوشته شده بود و یک جعبه یا بسته کوچک که حاوی تمام دارایی‌های ارزشمند آنها بود؛ بنابراین پدینگتون، به یک معنا، یک پناهنده بود و من فکر می‌کنم که هیچ منظره‌ای غم‌انگیزتر از پناهندگان وجود ندارد.»

در کتاب اول خانواده براون خرسی را در ایستگاه راه‌آهن پدینگتون در لندن پیدا می‌کند که روی یک چمدان شکسته نشسته و یادداشتی به کتش چسبیده است که روی آن نوشته شده: «لطفا مراقب این خرس باشید. متشکرم.» پدینگتون خرس یتیمی است که خاله‌اش لوسی که برای زندگی به خانه سالمندان خرس‌های بازنشسته در لیما رفته، به بریتانیا فرستاده است.

در این کتاب همچنین بهترین دوست پدینگتون، آقای گروبر، یک دلال عتیقه‌فروشی و پناهنده مجارستانی است که می‌داند چرا پدینگتون گاهی اوقات احساس می‌کند که یک «غریبه» است.

پدینگتون در بیش از ۲۰ کتاب به تصویر کشیده شد و به ۳۰ زبان ترجمه شده و بیش از ۳۰ میلیون نسخه فروخته است. بازیگر بن ویشاو برای فیلم محبوب «پدینگتون» و دنباله آن صداپیشگی کرده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور کنونی اوکراین، صداپیشگی پدینگتون را در کشور خود انجام داد.

بیشتر از زندگی