رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران: ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران مدعی شد که منافقین در آبادان حضور داشتند و سیاه نمایی می‌کردند

قدرت الله محمدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران، روز یکشنبه هشتم خرداد، با اعلام اینکه ۱۲۹ ساختمان نا ایمن در تهران وجود دارد، گفت: «برای مالکان ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران نامی بهتر از سوداگران مرگ پیدا نکرده‌ام. این لیست به زودی منتشر خواهد شد و از هیچ‌کس هم ترس و ابایی نداریم چرا که با جان مردم بازی نمی‌کنیم.»

او در عین حال بدون هیچ توضیحی افزود: «از ماجرای آبادان دشمن به نفع خود بهره برداری کرد. منافقین در آبادان حضور داشتند و سیاه نمایی می‌کردند. چرا باید بترسیم از انتشار لیست؟»

از هنگام فرو ریختن ساختمان متروپل، مردم در آبادان و شهرهای دیگر ایران دست به اعتراضات ضدحکومتی زده‌اند و رهبران جمهوری اسلامی را مسئول این فاجعه دانسته‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران، در باره علت و چگونگی ساخته شدن ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران و صدور مجوز ساخت برای آنان نیز توضیحی نداده است.

 دادستان تهران هم در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: «دادستانی تهران رسما اعلام می‌کند که از نظر این دادستانی هیچ‌گونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان‌ها و اماکن ناایمن و خطرناک تهران که از آن به ساختمان بحرانی تعبیر شده است، وجود ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد خرم، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ایران نیز در باره وجود خطری مشابه متروپل در تهران هشدار داد و گفت جلو انعکاس این موضوع به جامعه گرفته شده است.

او در رابطه با عدم اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی و جلوگیری از ساخت این برج‌ها گفت: «در این باره اقدام کردیم و حتی در دولت مطرح شد، اما جلو انعکاس این موضوع به جامعه را گرفتند و معتقد بودند اطلاع رسانی این موضوعات به حیثیت شهرداری لطمه می‌زند و نباید به شهرداری لطمه وارد شود.»

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی در مورد اینکه چه ساختمان‌هایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند، گفت: «اکثر ساختمان دولتی نیاز به طرح مقاوم سازی دارند چراکه یا طرح محاسباتی این ساختمان‌ها یا اجرای آنها درست نبوده و هر کدام از این موارد می‌تواند منجر به خستگی ساختمان‌ها پس از گذشت مدتی شود و مقاومت لازم را نخواهند داشت. مانند کسی که دچار بیمار مزمن شده و با هر تب از پای درمی‌آید و در این ساختمان‌ها هم با هر عطسه یک طبقه فرو می‌ریزد.»

عباس اکبرپور، عضو سابق هیئت مدیره نظام مهندسی ایران هم روز شنبه هشدار داده بود که موارد مشابه به متروپل در ایران کم نیست و ایران از این جهت آبستن حوادث است. 

سال‌هاست که هشدارها و اطلاعیه‌های سازمان آتش‌نشانی و برخی نهادها در مورد ناایمن بودن برخی ساختمان‌های تهران صادر می‌شود، اما این اطلاعیه‌ها پس از وقوع یک بحران جدی رسانه‌ای می‌شود و پس از مدتی مجددا به دست فراموشی سپرده می‌شود.