برنامه‌ای برای سهولت زندگی زنان باردار

زنان در آستانه مادر شدن می‌توانند به پرونده پزشکی خود دسترسی داشته باشند

 مراقبت‌های بارداری به خانه‌ها می‌آید

pinterest

اداره‌ ملی خدمات سلامت انگستان برنامک(اپلیکیشن) جدیدی برای مادران راه‌اندازی کرده تا بتوانند امور پزشکی خود در هنگام بارداری را در خانه مدیریت کنند.

پارسال مسئولین امور سلامت اعلام کردند بیش از ۱۰۰ هزار زن از نسخه‌ی آزمایشی برنامک دیجیتالی بارداری استفاده کردند.

اداره‌ ملی خدمات سلامت انگلستان گفته‌ است که این برنامک پس از موفقیت در دوره‌ آزمایشی حالا در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد و تا سال ۲۰۲۴ همه‌ی زنان باردار (یعنی حدود ۶۵۰ هزار زن در هر سال) به این برنامک دسترسی پیدا خواهند کرد.

با این برنامک زنان باردار می‌توانند عکس‌های پزشکی خود را یک جا ذخیره کنند، اطلاعات دلخواه‌شان در زمینه‌ی زایمان را ثبت و ضبط کنند و مراکز سلامت بارداری محله‌شان را پیدا کنند و به آن‌ها مراجعه کنند.

بعد از زایمان هم زنان می‌توانند حرکات بچه‌ را رصد کنند، به پرونده‌ها و توصیه‌های پزشکی دسترسی پیدا کنند و فشار خون خود را نیز ثبت کنند. 

کسانی هم که مبتلا به فشار خون بالا هستند می‌توانند پایشگر(مانیتور)هایی را در خانه خود نصب کنند که اطلاعات فشار خون‌شان به این برنامک منتقل شود تا بتوانند وضعیت‌شان را همیشه به طور دقیق تحت نظر داشته باشند.

ژاکلین دانکلی بنت، پیش‌کسوت‌ترین مامای انگلستان می‌گوید با اجرای این برنامه‌ها «مراقبت‌های بارداری به خانه‌ها می‌آید» و زنان می‌توانند بیش از پیش بر سلامت بارداری خود نظارت داشته باشند.

این اقدامات جزئی از برنامه‌ی اداره‌ ملی خدمات سلامت برای بهبود خدمات سلامت بارداری است که تا سال ۲۰۲۵ جان ۴۰۰۰ نوزاد را نجات خواهد داد.

بنت، مامای ارشد اداره‌ ملی خدمات سلامت انگلستان، می‌گوید: «مادران باردار و شرکای زندگی‌شان می‌خواهند از وضعیت سلامت‌شان بیشتر بدانند و اطلاعات بیشتری از روند بارداری‌شان داشته باشند و حق هم دارند. ما هم سعی می‌کنیم در برنامه‌ی بلندمدت اداره‌ ملی خدمات سلامت این خدمات را ارائه دهیم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ثبت اطلاعات بارداری به صورت دیجیتالی باعث می‌شود مراقبت‌های پزشکی از زنان به خانه‌ها بیاید و بدین ترتیب زنان بتوانند بر بارداری و سلامت‌شان در هر محیط و زمانی که برای‌شان مناسب‌تر است نظارت بیشتری داشته باشند.

راجر کارتر عضو گروه مدیریت برنامه‌ی دیجیتالی بارداری اداره‌ ملی خدمات سلامت با این صحبت‌ها موافق است و می‌گوید این برنامک نه تنها باعث می‌شود « بارداری و زایمان هم برای مادران باردار و هم برای کارکنان بخش سلامت تجربه‌ی بهتری شود» بلکه موجب «بهبود خدمات مراقبت سلامت» نیز می‌شود.

این برنامک جدید بخشی از چهار طرح دیجیتالی اداره‌ خدمات سلامت انگلستان برای سلامت بارداری است که قرار است به این اداره در دست‌یابی به اهداف‌اش در راستای بهبود خدمات سلامت بارداری در انگلستان کمک کند.

چشم‌انداز این اداره در برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای بی‌نقص خدمات سلامت بارداری درگزارش جدید این اداره تحت عنوان «زایمان بهتر» آمده است. در این گزارش چگونگی برخورداری زنان، نوزادان و خانواده‌ها از مراقبت‌هایی که نیاز دارند، و نیز چگونگی حمایت از کارکنان بخش سلامت برای ارائه‌ی مطلوب این خدمات بیان شده است.

در بخش نتیجه‌گیری این گزارش آمده اگر این اداره می‌خواهد کیفیت خدمات‌اش را افزایش دهد باید کاری کند که کارکنان بخش سلامت بتوانند اطلاعات پزشکی را راحت‌تر جمع‌آوری کنند و با یکدیگر و بیماران به اشتراک بگذارند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی