شماری از خانواده‌ها در اندراب به دستور طالبان خانه‌هایشان را ترک کردند

منابع می‌گویند که طالبان خانواده‌های دیگر این مناطق را تهدید کرده‌اند که شمال را ترک کنند

طالبان ساکنان اندراب را تهدید کرده بود که اگر مقاومت گران را تحویل ندهند، آنان را از استان‌هایش کوچ خواهند داد- JAVED TANVEER / AFP

منابع محلی به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان روز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، ۹ خانواده ساکن روستاهای «انامک و باغدره» پل حصار اندراب را مجبور کرده‌ است محل زندگی خود را ترک کنند.

به گفته این منابع، نیروهای طالبان حتی به این خانواده‌ها اجازه نداده‌اند خوراکی و وسایلشان را با خود ببرند و به آن‌ها گفته‌اند که حق ندارند در استان‌های شمال زندگی کنند. گفته می‌شود که طالبان این خانواده‌ها را در ماشین‌های خود سوار و از منطقه بیرون کرده‌ است. هنوز روشن نیست این خانواده‌ها کجا رفته‌اند.

بیشتر اعضای این خانواده‌ها زنان، کودکان و مردان کهنسال‌اند. 

این منابع می‌افزایند که طالبان خانواده‌های دیگر را نیز تهدید کرده است که باید روز پنجشنبه شمال افغانستان را ترک کنند. افراد طالبان به ساکنان اندراب بغلان گفته‌اند که اعضای خانواده‌های آنان که در کوه‌ها مقاومت می‌کنند، باید تسلیم شوند و دست از مقاومت بردارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما اهالی اندراب می‌گویند خانواده‌های که به‌زور کوچ داده شده‌اند، با جبهه مقاومت ارتباطی ندارند و جوانان این خانواده‌ها برای رهایی از ظلم طالبان به خارج از افغانستان فرار کرده‌اند.

طالبان پیش از این، ساکنان روستاهای تاجیک‌نشین در شهرستان‌های خوست و ده صلاح استان بغلان را تهدید کرده بود که اگر نیرو‌های جبهه مقاومت ملی را تحویل ندهند، آنان را از خانه‌هایشان بیرون خواهد کرد. این گروه چند بار ساکنان بخش‌هایی از اندراب را از خانه‌هایشان بیرون کرد یا به گروگان گرفت اما بعد با پادرمیانی بزرگان قومی، آن‌ها را آزاد کرد.

در ۹ ماهی که از روی کار آمدن طالبان بر افغانستان می‌گذرد، این گروه ۱۳ بار از زمین و هوا به نیروهای جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی در اندراب حمله کرده و با این نیروها درگیر شده که در این درگیری‌ها به طالبان تلفات شدیدی وارد شده است.