اپل احتمالا همه رابط‌های اتصال شارژ را به یو‌اس‌بی تغییر می‌دهد

اپل حدود ۱۰ سال است که از درگاه اتصال لایتنینگ استفاده می‌کند

درگاه اتصال لایتنینگ، نخستین بار با آیفون ۵ معرفی شد - Brooks Kraft / Apple, Inc. / AFP

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل ممکن است رابط لایتنینگ در همه محصولات خود را به «یواس‌بی-سی» (USB-C) تغییر دهد.

این خبر تنها چند روز پس از آن مطرح می‌شود که مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر، ادعا کرد که آیفون ۱۴ امسال ممکن است از جمله آخرین آیفون‌هایی باشد که از رابط اتصال [شارژ] اختصاصی اپل استفاده می‌کند.

او اینک اظهار داشته است که سایر محصولات اپل که از این درگاه اتصال استفاده می‌کنند، نیز احتمالا همین کار را خواهند کرد و با درگاه اتصال استاندارد «یواس‌بی-سی» (USB-C) برای شارژ همراه خواهند شد.

او همچنین پیش‌بینی‌های خود را در خصوص آیفون با جزییات شرح داد. [این پیش‌بینی] با توجه به این که بسیاری تصور می‌کردند اپل با کنار گذاشتن استفاده از لایتنینگ، [دیگر] به کلی از هیچ گونه درگاه اتصال دیگری استفاده نخواهد کرد و در عوض به سراغ شارژ بدون سیم (wireless) خواهد رفت، غافلگیرکننده بود.

او در توییتی نوشت: «آیفون بدون درگاه اتصال می‌تواند با توجه به محدودیت‌های کنونی فناوری‌های بدون سیم و محیط «مگ سیف» (MagSafe) که هنوز به قدر کافی توسعه نیافته است، به مشکلات بیشتری دامن بزند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل در حدود ۱۰ سال است که از درگاه اتصال لایتنینگ استفاده می‌کند. این درگاه اتصال، نخستین بار با آیفون ۵ معرفی شد و از آن زمان در محصول‌های دیگری مانند «آی پد» و نیز لوازم جانبی شامل «صفحه کلید» و «ماوس اپل» و «ایرپاد»ها موجود بوده است.

با این حال، در سال‌های اخیر، [استفاده از] «یواس‌بی-سی» (USB-C) بیشتر به یک روال استاندارد و معمول در ابزارهای اپل تبدیل شده است. این نکته «آی‌پد»های اپل نیز شامل می‌شود که قادرند از انتقال سریع‌تر داده‌ها و قابلیت‌های شارژ شدن با رابط‌های جدیدتر، استفاده کنند.

اما هنوز روشن نیست که این وضعیت چه زمانی در مورد «آیفون» رخ خواهد داد. در حالیکه این گزارش در بلومبرگ انعکاس یافته که اپل در حال تغییر است، هر دو گزارش حاکی از این بودند که این تغییر، در زودترین زمان ممکن، تا سال ۲۰۲۳ رخ نخواهد داد– اما ممکن است پس از آن رخ دهد.

حرکت اپل به سمت «یواس‌بی-سی» (USB-C) ممکن است طیف گسترده‌ای از مزایا را، از جمله شارژ شدن سریع‌تر و امکان استفاده از رابط معمولی استاندارد در همه ابزارهای آن، در پی داشته باشد.

اما ممکن است این اقدام داوطلبانه نباشد. اتحادیه اروپا ماه گذشته گام دیگری در راستای اجباری کردن «یواس‌بی-سی» (USB-C) در جایگاه [سیستم رابط شارژ] استاندارد در ابزارهای الکترونیکی کوچک‌تر برداشت- که طبق قانون، آیفون را به سازگاری با آن [و تغییر در] رابط اتصال خود وادار خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی