ایلان ماسک قرارداد خرید توییتر را تعلیق کرد

در پی این اظهار نظر ایلان ماسک، قیمت سهام توییتر در معاملات صبحگاهی نیویورک ۱۰ درصد کاهش یافت

به‌رغم تعلیق قرارداد، ماسک بعدا اضافه کرد که «هنوز به  خرید توییتر متعهد است»- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

ایلان ماسک گفت که قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر را به دلیل وجود حساب‌های جعلی و تبلیغاتی به حالت تعلیق درآورده است.

 او در حساب توییتر خود، با ذکر این نکته که «حساب‌های هرزنامه (اسپم) و جعلی در واقع کمتر از پنج درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند» نوشت: «معامله توییتر به طور موقت متوقف شده است».

او بعدا اضافه کرد که «هنوز به [این] خرید متعهد است»؛ با این حال، تحلیلگران حدس می‌زدند که او می‌تواند به دنبال مذاکره مجدد در مورد قیمت یا حتی کناره‌گیری از تصاحب توییتر باشد.

توییت‌های ماسک باعث شد قیمت سهام توییتر در معاملات صبحگاهی نیویورک ۱۰ درصد کاهش یابد. حتی قبل از این اظهار نظر هم سهام این شرکت به قیمت کمتر از ۵۴.۲ دلار به ازای هر سهم که ماسک پیشنهاد کرده بود، خریدوفروش می‌شد؛ نشانه‌ای از اینکه بازارها متقاعد نشده بودند که او در نهایت خرید را انجام می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، دن ایوز، تحلیلگر فناوری در شرکت سرمایه‌گذاری «ودبوش سکیوریتی» (Wedbush Securities)، با نمایشی خواندن اظهارات ایلان ماسک، آن را با «جمعه سیزدهم» مقایسه کرد.

اشاره او به یک سری از فیلم‌های ژانر وحشت، کتاب‌ها و محصولات فرهنگی مرتبط با آن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در یادداشتی نوشت: «بسیاری این اقدام ماسک را به‌عنوان راهی برای خروج از این معامله می‌بینند. او قصد دارد از بهانه حساب‌های جعلی برای رسیدن به هدف خود استفاده ‌کند. ماهیت کار ماسک برای ایجاد این همه بی‌اطمینانی برای ما بسیار نگران‌کننده است... و اکنون کل این معامله به یک نمایش سیرک می‌ماند که سوالات زیادی درباره آن دارد که هیچ پاسخ مشخصی هم برای آن‌ها نیست.»

ماسک در مورد «شکست دادن ربات‌های هرزنامه» صحبت کرد و آن را به عنوان یک هدف کلیدی پس از تصاحب برنامه‌ریزی‌شده‌اش بر این شرکت معرفی کرد.

توییتر مدت‌ها است که با اتهام انجام ندادن اقدام‌های کافی برای رسیدگی به حساب‌های خودکار و جعلی مواجه است. این شرکت بیش از دو هفته پیش در پرونده‌ای،  تخمین زد که در سه ماه اول سال ۲۰۲۲، حساب‌های جعلی کمتر از پنج درصد از کاربران فعال روزانه را تشکیل می‌دادند. این سازمان هشدار داد که این ارقام تخمینی‌اند و ممکن است بالاتر باشند. با این حال ادعاها با آنچه شرکت در افشای قبلی اعلام کرده بود، تفاوتی نداشت.

بیشتر از جهان