شاهزاده هری ممکن است پس از مرگ ملکه به دربار برگردد

شاید شاهزاده هری بخواهد پس از مرگ مادربزرگ ۹۶ ساله‌اش به خدمت کشورش درآید

تلاش برای بازگرداندن شاهزاده هری و مگان مارکل به دربار به این زودی رخ نخواهد داد - AFP

تینا براون نویسنده می‌گوید دوک ساسکس ممکن است پس از مرگ ملکه مجبور شود موقعیت خود را در خاندان سلطنتی «بازنگری» کند و دوباره در مقام درباری ارشد فعالیت کند.

براون که اخیرا کتاب جنجالی خود، «یادداشت‌های کاخ: درون خانه ویندزور، حقیقت و غوغا» را منتشر کرده است، در مصاحبه با برنامه «تودی» (Today) رادیو بی‌بی‌سی ۴ گفت، شاید شاهزاده هری بخواهد پس از مرگ مادربزرگ ۹۶ ساله‌اش به خدمت کشورش درآید.

او افزود، با این حال، تلاش برای بازگرداندن هری و مگان مارکل به دربار به این زودی رخ نخواهد داد.

براون گفت: «فکر می‌کنم در مرحله خاصی، نه تا چندی، تلاش‌هایی برای بازگرداندن [هری و مگان] صورت گیرد، حدس من این است که  در نهایت خواهند خواست برگردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فعلا این اتفاق نخواهد افتاد، عمدتا به این دلیل که درست وقتی به فکر می‌افتند «خب، آیا می‌توانیم دوباره حدی از اعتماد را در خانه ساسکس بازسازی کنیم؟» هری نارنجک‌های دستی تازه‌ای را به سمت خانواده پرتاب می‌کند.»

اشاره براون به مصاحبه اخیر هری با «تودی»، برنامه گفت‌وگوی صبحگاهی ایالات متحده (Morning Talk Show) بود که در آن می‌گوید ماه گذشته هنگام ملاقات با ملکه از «تحت محافظت بودن» او و حضور «افراد مناسب در اطرافش» اطمینان حاصل کرده است.

نویسنده کتاب «زندگی‌نامه جامع دایانا» (The Diana Chronicles) بدون اشاره به شخص خاصی گفت: «بسیاری از افراد خانواده [سلطنتی] معتقدند که «در واقع باید از او در برابر تو محافظت کرد، هری.»

«اما من فکر می‌کنم و باور دارم وقتی ملکه از دنیا برود، نوعی تمایل در هری برای خدمت به کشورش به وجود خواهد آمد، و فکر می‌کنم بخواهد در تصمیمش تجدیدنظر ‌کند.»

 او افزود: «صادقانه بگویم، با حضور در مونتسیتو فکر نمی‌کنم تلاش‌ها برای سرگرمی شدن خیلی موفقیت‌آمیز بوده باشد.»

کتاب جدید براون ادعا می‌کند که نوری تازه بر خاندان سلطنتی تابانده است و قول می‌دهد که «دید جهانیان را به خانواده سلطنتی بریتانیا به شکل برگشت‌ناپذیری تغییر دهد».

برخی از جنجالی‌ترین ادعاها در این کتاب «جدی نگرفتن» موضوع نژادپرستی از سوی کاخ باکینگهام تا پیش از مطرح شدن آن اتهام‌ها از زبان هری و مگان است.

براون برای نوشتن این کتاب با بیش از ۱۲۰ منبع مطلع صحبت کرده است و در آن به شرح جزئیات سه دهه آخر زندگی ملکه و دوک ادینبورو، شاهزاده ولز و دوشس کورنوال، دوک و دوشس کمبریج، و ساسکس‌ها می‌پردازد.

© The Independent

بیشتر از زندگی