حضور شهردار و سناتور ایرانی‌تبار در رژه نوروزی نیویورک

راهپیمایی سالانه بهاری یک گردهمایی رنگارنگ شامل ارابه‌های تزئین شده، موسیقی، رقص و نمایش لباس‌های سنتی است

سناتور آنا کاپلان در یک خانواده یهودی در تبریز، ایران به دنیا آمد نیز همراه شهردار نیویورک در این مراسم حضور داشت-twitter/AnnaMKaplan

ایرانیان و سایر اقوام امسال بهار را در شهر نیویورک با برگزاری دوباره رژه سالانه ایرانی جشن گرفتند.

چهره‌های فرهنگی و سیاسی ایرانی و آمریکایی با شرکت در این رویداد آغاز بهار را گرامی داشته و بخشی از فرهنگ ایرانی را در خیابان‌های نیویورک به نمایش گذاشتند.

شهردار نیویورک که در این رویداد شرکت داشت با اشاره به این‌که اولین شهرداری است که در این برنامه شرکت می‌کند خطاب به حاضران گفت: «شاید تعداد شما در اینجا اندک باشد اما قلب‌های بزرگی دارید که تنها به وطن شما تعلق ندارد بلکه جزئی از این کشور بزرگ، آمریکا، است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت‌کنندگان که از سراسر ایالت‌های آمریکا برای مشارکت در این رژه به نیویورک سفر کرده بودند هر کدام گوشه‌ای از فرهنگ و آداب رسوم ایران را به تماشاگرانی که در خیابان صف‌کشیده بودند ارائه کردند.

سناتور آنا کاپلان در یک خانواده یهودی در تبریز، ایران به دنیا آمد نیز همراه شهردار نیویورک در این مراسم حضور داشت. او در جریان انقلاب اسلامی و در بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای نجات کودکان یهودی به آمریکا فرستاده شد به‌عنوان یک کودک پناه‌جو در آمریکا بزرگ شد و به تحصیلاتش ادامه داد.

سناتور کاپلان خطاب به حاضران گفت این رویداد فرصت مناسبی است که «افتخار بکنیم از کجا آمده‌ایم و هیچ‌گاه فراموشش نکنیم.»

چهره‌های شناخته‌شده شبکه‌های اجتماعی نیز در این رویداد حضوری فعال داشتند. کیوان زند هنرمند ایرانی‌الاصل و چهره شناخته‌شده مهمانی‌های ویژه، هنرمند خلاق، خواننده و مدل متفاوت هم به همراه همسر و فرزندانش به این رویداد پیوست.

هنرمند ایرانی آمریکایی دیگری که موردتوجه حاضران قرار گرفت کمدین جوان «تهران» بود.

راهپیمایی سالانه بهاری که به دلیل همه‌گیری دو سال گذشته برگزار نشد، یک گردهمایی رنگارنگ شامل ارابه‌های تزئین شده، موسیقی، رقص و نمایش لباس‌های سنتی است؛ که البته همه می‌توانند در آن شرکت کنند. ثبت‌نام گروه‌های شرکت‌کننده برای مشارکت در رژه اسفندماه سال قبل انجام شد و گروه‌ها یک ماه وقت داشتند تا مقدمات حضور خود را تدارک ببینند هرچند تعدادی از آن‌ها تجربه شرکت در سال‌های قبل را داشته و چندان تازه‌کار نیستند.

این رویداد در ساعت ۱۱ صبح یکشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ در نیویورک از خیابان مدیسون در خیابان ۳۹ آغاز شد و در امتداد خیابان مدیسون در حضور شهروندان و گردشگران مشتاق ادامه یافت و در میدان مدیسون پارک به پایان رسید.

رژه ایرانی بزرگداشت بهار به همت تعدادی از ایرانیان مقیم ایالات‌متحده از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرد.

بیشتر از جهان