حمله انتحاری در کراچی پاکستان؛ سه چینی و یک پاکستانی کشته شدند

ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت

ون منفجر شده حامل سه استاد زبان چینی و یک راننده پاکستانی بود - عکس:  Worldwide News فیسبوک

سه‌شنبه، ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل)، یک مهاجم انتحاری، خودرو استادان چینی را در بیرون محوطه موسسه کنفوسیوس در دانشگاه شهر کراچی پاکستان، هدف قرار داد. پلیس پاکستان کشته شدن سه تبعه چینی و یک تبعه پاکستانی را در این حادثه تایید کرد.

به گزارش روزنامه پاکستانی دان، بعد از ظهر روز سه‌شنبه، ون حامل مدیر موسسه کنفوسیوس و دو استاد زبان چینی در این موسسه، هدف یک حمله انتحاری قرار گرفتند. در این حادثه، سه تن از سرنشینان ون که اتباع چینی بودند و یک راننده پاکستانی، کشته شدند. پلیس کراچی همچنان زخمی شدن چهار تن از جمله یک تبع چینی را تایید کرد.

به نقل از پلیس کراچی، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان (BLA)ِ، گروه شبه‌نظامی تجزیه طلب پاکستانی، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. دوربین‌های مدار بسته امنیتی در محل حادثه، یک زن برقع‌پوش را نشان داد که حین نزدیک شدن به ون حامل استادان چینی، خودش را منفجر کرد. پلیس کراچی همچنان از یافتن مقدار زیادی بلبرینگ در محل رویداد خبر داد که نشان می‌دهد جزو مواد موجود در جلیقه انتحاری بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت امور خارجه پاکستان، با انتشار بیانیه‌ای، این حمله را محکوم و تاکید کرد برای دستگیری و مجازات عاملان این حادثه تلاش خواهد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این حادثه را حمله مستقیم به دوستی دیرینه پاکستان و چین عنوان کرد و گفت: «دولت پاکستان، اهمیت ویژه‌ای برای امینت اتباع، نهادها و موسسات چینی قائل است.»

جدایی‌طلبان بلوچستان که با عنوان ارتش آزادیبخش بلوچستان فعالیت می‌کنند، در ماه فوریه، در پی سفر عمران خان به چین، با ارتش پاکستان درگیر شدند. این گروه بارها نارضایتی‌شان را از روابط چین با پاکستان، ابراز کردند. ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، پروژه‌های زیربنایی چین در منطقه بلوچستان را در بهبود وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم بی‌تاثیر می‌دانند و معتقدند چین از منابع طبیعی این منطقه استفاده ابزاری می‌کند.

بیشتر از جهان