خرما، انتخابی جهانی برای شیرین‌کردن کام روزه‌داران

خرما کمک می‌کند تا سطح گلوکز بدن به حالت عادی بازگردد

خرما سرشار از فیبر، مواد معدنی و قند است که آن را به یک تقویت‌کننده خوب انرژی پس‌از یک روز طولانی روزه‌داری، تبدیل می‌کند-CANVA

ماه رمضان برای صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان ماه شفای معنوی، با هم بودن و ایمان است و البته سفره رنگین و غذاهای خوشمزه.

سفره افطار در هر کشور و فرهنگ به نوعی پرچم غذایی آن کشور محسوب می‌شود و البته پای ثابت اغلب آن‌ها هم خرما است.

خرما که یکی از محصولات غذایی نفیس خاورمیانه است، همراه با گسترش اسلام از این منطقه راه خود را به سراسر جهان باز کرده است. این میان‌وعده پرانرژی در ماه رمضان نقش پررنگی در شیرینی‌های سفره افطار و پذیرایی از مهمانان دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه رمضان امسال، عایشه ارکین، چهره شناخته‌شده در رسانه اجتماعی اینستاگرام، تصمیم گرفته تا با استفاده از خرما سفره‌های سحری و افطار را هیجان‌انگیز کند!

 عایشه ارکین ۲۹ساله که در رشته معماری تحصیل‌ کرده، عاشق همه‌ نوع غذا است. در سال ۲۰۲۰ او تصمیم گرفت معرفی مجموعه دستور غذاهای خود را شروع کند که تمرکزش بر میوه‌های مغذی و ترکیب آن با مجموعه‌ای از طعم‌های منحصربه‌فرد است.

 در طول اولین قرنطینه در ایالات‌متحده، ارکین تصمیم گرفت به خانه دوران کودکی خود در تگزاس برگردد. او دراین‌باره به ایندیپندنت گفت: «روحیه همه ضعیف بود چون ماه رمضان یک رویداد جامعه‌محور است، همه‌گیری این ماه را از ما گرفت.»

این نخستین ماه رمضانی بود که در قرنطینه برگزار شد. همه‌گیری و قرنطینه با محدود کردن اجتماع‌ها، جشن‌های افطار و نمازهای جماعت در مساجد محلی همه‌چیز را برای بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان تغییر داد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ayesha Erkin (@ayeshaerkin)

 ایده ارکین برای انتشار مجموعه خود زمانی جرقه زد که به روایتی اسلامی درمورد چگونگی ترکیب خرما و خیار به‌دست پیامبر اسلام برخورد کرد. این باعث شد که او شروع به مخلوط کردن غذاهای مختلف با خرما کند.

خرما فواید زیادی برای سلامتی دارد. پیش از هر چیز، خرما سرشار از فیبر، مواد معدنی و قند است که آن را به یک تقویت‌کننده خوب انرژی پس از یک روز طولانی روزه‌داری، تبدیل می‌کند. خرما همچنین به‌راحتی هضم می‌شود، بنابراین خوردن آن بعد از یک روزه طولانی می‌تواند کمک کند تا سطح گلوکز بدن شما به حالت عادی بازگردد.

بیشتر از زندگی