داعش هوادارانش را به ازسرگیری حملات در اروپا فراخواند

سخنگوی جدید داعش در پیامی صوتی از آغاز کارزاری برای انتقام کشته‌شدن رهبر پیشین این گروه خبر داد  

گروه تروریستی داعش ضمن وعده «انتقام» برای کشته‌شدن رهبر پیشین خود، از هوادارانش خواست که از فرصت جنگ در اوکراین، برای انجام حملاتی در اروپا، استفاده کنند. 

در یک پیامی صوتی منتسب‌به گروه داعش که روز یکشنبه، ۲۸ فروردین‌ماه، در پیام‌رسان تلگرام منتشر شده، آمده است: «ما با توکل به خدا، [آغاز] یک کارزار متبرک برای گرفتن انتقام مرگ ابوابراهیم القرشی و سخنگوی پیشین این گروه را اعلام می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابوعمر المهاجر، سخنگوی جدید گروه داعش، در این پیام صوتی، همچنین با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، از هواداران داعش خواست تا با استفاده از «فرصت موجود جنگ صلیبی‌ها با یکدیگر» حملات خود را در اروپا از سر بگیرند.

بنابر اعلام کاخ سفید و مقام‌های ایالات متحده، ابوهاشم القرشی، رهبر پیشین این گروه شبه‌نظامی که پس از مرگ ابوبکر البغدادی به‌عنوان جانشین او معرفی شده بود، اوایل ماه فوریه (بهمن‌ماه)، در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در شمال‌غربی سوریه که برای دستگیری او انجام شده بود، با منفجرکردن بمبی انتحاری کشته شد. 

گروه حکومت اسلامی (داعش)، یک ماه بعد از آن، در ۱۹ اسفند (دهم مارس) مرگ ابوابراهیم الهاشمی القرشی و همچنین ابوحمزه القرشی، سخنگوی پیشین داعش، را تایید و ابوحسن الهاشمی القرشی را به‌عنوان رهبر جدید این گروه معرفی کرد.

درمورد ابوحسن الهاشمی القرشی، سومین رهبر گروه داعش، اطلاعات چندانی در دست نیست.

 

نیروهای بازمانده از این گروه تروریستی درپی از دست‌دادن آخرین مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق در حملات نظامی که با حمایت ائتلاف ضدداعش به رهبری ایالات متحده انجام شد، از سال ۲۰۱۹، بیشتر به مخفیگاه‌های بیابانی رفتند. آن‌ها از مخفیگاه‌های خود در سوریه برای کمین‌کردن و حمله به نیروهای کرد و همچنین نیروهای دولتی آن کشور استفاده می‌کنند. در عراق نیز همچنان هسته‌های پراکنده افراد وابسته به داعش در مناطق مختلف، نیروهای نظامی و امنیتی و حتی افراد غیرنظامی را هدف حملات مرگبار خود قرار می‌دهند. 

بیشتر از جهان