واکنش دانشگاه تهران به سوختگی دانشجوی این دانشگاه: متاسفیم

یک دانشجو و کارشناس آزمایشگاه پردیس ابوریحان دانشگاه تهران براثر آتش‌سوزی دچار سوختگی شدند

رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران عدم رعایت اصول ایمنی توسط دانشجوی این دانشگاه را علت سوختگی او دانست _ فرارو

رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در واکنش به حادثه آتش‌سوزی در آزمایشگاه این دانشگاه که به سوختگی یک دانشجو و کارشناس آزمایشگاه منجر شد، گفت: در رانندگی هم ممکن است برای هر کسی حادثه‌ای اتفاق بیفتد.

۲۳ فروردین ماه در آزمایشگاه پردیس ابوریحان دانشگاه تهران حادثه آتش‌سوزی رخ داد که به دنبال آن یک دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک و کارشناس آزمایشگاه تراشکاری دچار سوختگی شدند. خبرگزاری ایلنا در این زمینه به سراغ علی ایزدی دربندی، رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران رفت و او در این حادثه، دانشجو و کارشناس آزمایشگاه را مقصر عنوان کرد. ایزدی دربندی با بیان اینکه اصول ایمنی در حین کار توسط دانشجو و کارشناس رعایت نشده بوده، گفته است: «در رانندگی هم ممکن است برای هر کسی حادثه‌ای اتفاق بیفتد. ما از این حادثه متاسف هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که طبق گفته دانشجویان این دانشگاه، تجهیزات ایمنی آزمایشگاه فوق با ضعف روبرو است. موضوعی که رئیس این دانشگاه آن را رد کرده است.

طبق مقررات دانشگاه‌ها، دانشجویان باید تحت بیمه حوادث قرار بگیرند که براساس آن هر حادثه‌ای که برای دانشجو در محیط دانشگاه یا حتی خارج از آن در مدت دوران تحصیل رخ دهد، تحت پوشش قرار گیرد. قاعدتا زمانی‌ که به دلیل ضعف تجهیزات ایمنی در دانشگاه، دانشجویان دچار حادثه شده و آسیب ببینند، این مقررات باید تشدید شده و دانشگاه و مسئولان آن هستند که باید پاسخگو باشند، رویه‌ای که هیچگاه در میان مسئولان دانشگاه‌های ایران باب نبوده است.

دی ماه سال ۱۳۹۷ نیز یک اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران واژگون شد که براثر آن حادثه  ۱۰ نفر جان خود را از دست داده و حداقل ۲۶ دانشجوی دیگر مصدوم شدند. در جریان این حادثه مسئولان دانشگاه آزاد همواره به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود بوده و آن را صرفا به بخش ترابری دانشگاه مرتبط می‌دانستند. در نهایت هم با وجود مطالبه دانشجویان، هیچ‌کدام از مسئولان این دانشگاه نه عذرخواهی کردند و نه استعفا دادند.

در حادثه اخیر آتش سوزی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران هم برخورد مسئولان این دانشگاه صرفا به همان شیوه همیشگی یعنی شانه خالی کردن از مسئولیت خود بوده و مقصر دانشجو و کارشناسی که حالا دچار سوختگی شده‌اند، اعلام شده است.