شکست تلخ بارسا در خانه

سخنگوی فرانکفورت: هواداران ما خلاق بودند

۳۰ هزار تماشاگر آلمانی در ورزشگاه نیوکمپ- REUTERS/Albert Gea

بارسا با شکست خانگی مقابل فرانکفورت که ۳۰ هزار تماشاگر آلمانی آن را همراهی و تشویق می‌کردند، نتوانست به نیمه‌نهایی لیگ اروپا برسد و مدعی اول قهرمانی لیگ اروپا با شکست غیرمنتظره ۳-۲ در ورزشگاه نیوکمپ مقابل آینتراخت فرانکفورت، از دور این مسابقات کنار رفت.

بعد از تساوی یک بر یک بازی رفت در آلمان، انتظار می‌رفت که بارسا در خانه خود مقابل تیم نهم بوندس‌لیگا کار را تمام کند، ولی پنالتی دقیقه ۴ کوستیچ شوک بزرگی برای میزبان بود. فرانکفورت در ادامه بازی هم دست بالا را داشت و از دقیقه ۶۷ سه بر هیچ پیش بود. در وقت اضافه، بوسکتس و دپای برای بارسا دو گل زدند ولی این برای فرار از حذف کافی نبود.

ژاوی بعد از این بازی که به ۱۵ بازی بدون شکست تیمش پایان داد، گفت: «تلاش ما با وجود گل‌های دقایق پایانی کافی نبود. خوب بازی نکردیم. ما کنترل بازی و مالکیت توپ را در اختیار داشتیم، ولی نتوانستیم فضایی برای ضربه زدن به آن‌ها پیدا کنیم.»

این بازی تحت تاثیر حضور ۳۰ هزار تماشاگر فرانکفورتی در ورزشگاه نیوکمپ قرار گرفت؛ در حالی که تنها پنج هزار بلیت به هواداران تیم آلمانی اختصاص داده شده بود. خوان لاپورتا، مدیر بارسا، بعد از بازی درباره این اتفاق عجیب گفت: «بابت اتفاقی که افتاد ناراحت و شرمسارم. هواداران تیم رقیب خیلی زیاد و تماشاگران خودی کم بودند. در این مورد باید سختگیرتر باشیم. نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این اتفاق تکرار شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لاپورتا درباره اینکه هواداران آلمانی چگونه به این تعداد بلیت‌ دست یافته‌اند، اطلاعات بیشتری نداد، ولی آکسل هلمان، سخنگوی هیئت مدیره فرانکفورت، گفت: «هواداران ما خلاقانه‌ترین راه برای دستیابی به بلیت را پیدا کرده بودند.»

ژاوی هم از این شرایط ناراحت بود و گفت: «منتظر ۸۰-۷۰ هزار هوادار متعصب بودیم، ولی این‌طور نبود. باشگاه در حال بررسی این اتفاق است.»

او اضافه کرد: «تلاش کردم به بازیکنان بگویم که اتفاق‌های داخل زمین مهم‌تر است، ولی این ماجرا ما را تحت‌ تاثیر قرار داد. تلاش کردیم که تمرکزمان روی بازی باشد و خیلی خوب نبودیم. ولی این نمی‌تواند بهانه‌ای باشد.»

فرانکفورت در سال ۲۰۱۹ هم توانسته بود به نیمه‌نهایی این مسابقات برسد و در این فصل لیگ اروپا، شکستی خارج از خانه نداشته است. آن‌ها در نیمه‌نهایی با وستهام روبه‌رو می‌شوند که توانست لیون را در مجموع با نتیجه چهار بر یک کنار بزند.

کوین تراپ، دروازه‌بان فرانکفورت، بعد از صعود تیمش هیجان‌زده بود و گفت: «نمی‌دانم چه بگویم. صادقانه بگویم، هیچکس انتظار صعود ما را نداشت. همه تصور می‌کردند که اینجا عذاب بکشیم.»

دیگر بازی نیمه‌نهایی لیگ اروپا بین لایپزیک و گلاسکو رنجرز خواهد بود. لایپزیک در یک‌چهارم نهایی موفق شد آتالانتا در مجموع سه بر یک شکست بدهد. رنجرز هم براگا را ۳-۲ مغلوب کرد.

بیشتر از فوتبال