جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس در زندان بلمارش ازدواج کرد

گروهی از هواداران آسانژ در مقابل زندان عروسی او را جشن گرفتند

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، تنها چند هفته قبل از سومین سالگرد دستگیری، با نامزد خود استلا موریس در زندان بلمارش ازدواج کرد. آسانژ از زمانی که در سال ۲۰۱۹ در سفارت اکوادور در لندن دستگیر شد، در این زندان با امنیت بالا نگهداری می‌شود. سال گذشته به او اجازه ازدواج داده شد.

او در حال مبارزه با استرداد به ایالات متحده است، جایی که وی به دلیل اتهام به دست آوردن و افشای اطلاعات دفاع ملی پس از انتشار صدها هزار سند افشا شده مربوط به جنگ افغانستان و عراق توسط ویکی لیکس تحت تعقیب است.

دام ویوین وست وود برای آسانژ و استلا موریس لباس عروسیشان را طراحی کرد.

شریک زندگی او استلا موریس، ۳۸ ساله، که یک وکیل است ساعتی پیش از مراسم ازدواج وارد این زندان در جنوب شرقی لندن شد.

این زوج دارای دو فرزند پسر، گابریل چهار ساله و مکس دوساله‌اند که هردو شهروند بریتانیا محسوب می‌شوند.

گابریل چهار ساله و مکس دو ساله و پدر و برادر آسانژ ریچارد و گابریل شیپتون هم به او پیوستند.

۳۰ نفر از هواداران او نیز با کیک عروسی در بیرون زندان تجمع کردند. با گل‌های سفید و روبان‌های زرد، تابلویی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «دنیا با توست - آسانژ باید آزاد شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آسانژ ۵۰ ساله همیشه هر گونه تخلفی را انکار کرده و از سوی سازمان‌های حقوق بشر و گروه‌های روزنامه‌نگاری در سراسر جهان از اتهاماتش دفاع کرده است.

او هفت سال را در سفارت اکوادور گذراند تا از استرداد به سوئد جلوگیری کند. او در سوئد با اتهام تجاوز جنسی روبرو شده است. او پس از آنکه اوکوادور پناهندگی‌اش را لغو کرد در سفارت این کشور در بریتانیا دستگیر شد.

بیشتر از جهان