دوک و دوشس ساسکس درباره سلامت روان در سفر آفریقای خود صحبت کردند

«مردم باید در این باره صحبت کنند و با یکدیگر حرف بزنند»

DAVID HARRISON / AFP

دوک و دوشس ساسکس در سفر خود در آفریقای جنوبی در مورد داغ ننگ و بدنامی که همچنان حول مسائل بهداشت روان ادامه دارد، صحبت کردند.

این زوج سلطنتی در دومین روز از سفر خود، از ساحل مونوابیسی در کیپ تاون، آفریقای جنوبی بازدید کردند.

در طول این بازدید، دوک و دوشس با مربیان موج سواری سازمان «امواج برای تغییر» دیدار کردند. این سازمان غیر دولتی به جوانان آسیب پذیر از طریق درمان ذهنی و جسمی حمایت های روانی ارائه می‌دهد.

در حین ملاقات با اعضای سازمان در ساحل، پرنس هری در مورد تمایز بین سلامت روانی و بیماری روانی صحبت کرد.

دوک گفت: «من فکر می‌کنم بیشتر لکه ننگ حول بیماری‌های روانی است، ما باید سلامت روانی که مربوط به تک تک ماست، و بیماری روانی، که می‌تواند مربوط به تک تک ما باشد، را از هم جدا کنیم».

«من فکر می‌کنم این دو باید از هم جدا شوند. عنصر بهداشت روانی به آن چه که در معرض آن قرار گرفته‌ایم، به این تجربه‌ها که این بچه‌ها و تک تک ما از سر گذرانده‌ایم، می‌پردازد.»

پرنس هری افزود هرکسی یک زمانی در طول زندگی‌اش آسیب روحی را تجربه یا احتمالا تجربه کرده است.

او گفت: «ما باید تلاش کنیم، نه این که آن را ریشه کن کنیم، بلکه باید از نسل‌های قبلی بیاموزیم تا یک چرخه دائمی وجود نداشته باشد».

هنگامی که از مگان خواسته شد بگوید به اعتقاد او مبرم‌ترین مسئله بهداشت روانی جهانی چیست، او گفت که فکر می‌کند جهان در حال حاضر «بحران کمی آگاهی» را تجربه می‌کند.

دوشس گفت:«فقط مردم باید در این باره صحبت کنند و با یکدیگر حرف بزنند، درست است؟»

«و می‌بینید که مهم نیست در کجای جهان هستید، چه در یک جامعه کوچک باشید یا یک شهر، یا در یک شهر بزرگ، همه با یک نسخه متفاوت از همان چیزها سر و کار دارند.»

مگان ادامه داد، با بیان اینکه مهم نیست که کجای جهان هستید، «ما همه تلاش می‌کنیم تا از طریق آن قدرت را بیابیم و خوشبینی پیدا کنیم».

دوشس افزود: «من فکر می‌کنم آنچه که امروز درباره اینجا بودن شگفت انگیز است، همانطور که می‌بینید، اتفاقات خوبی در جهان رخ داده است، خوش بینی زیاد، و این همه تنوع و فراگیری وجود دارد».

پرنس هری با تمجید از کار «امواج برای تغییر»، اظهار داشت این سازمان با تشویق اعضای جامعه محلی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در مورد آسیب‌های روحی گذشته «قادر است به نسل جوان‌تر کمک کند».

عضو خانواده سلطنتی افزود، کل یک نسل از کودکان این جامعه قبلا هیچ الگویی برای نگاه کردن و پیروی نداشتند، اما حالا افرادی هستند که می‌توانند از آنها پیروی کنند.  

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی