حضور ورزشکاران تراجنسیتی در تیم‌های زنان ۱۱ ایالت آمریکا ممنوع شد

آیووا یازدهمین ایالتی است که حضور افراد تراجنسیتی در تیم‌های دبیرستان و دانشگاه را ممنوع می‌کند

امضای این قانون در حالی صورت گرفت که جنجال‌ها در مورد لیا تامس، زن تراجنسیتی ۲۲ ساله عضو تیم شنای زنان دانشگاه پنسیلوانیا، همچنان ادامه دارد‌ـ Joseph Prezioso/AFP

آیووا رقابت زنان و دختران تراجنسیتی در تیم‌های ورزشی زنان را ممنوع کرد. آیووا یازدهمین ایالتی است که حضور افراد تراجنسیتی در تیم‌های دبیرستان و دانشگاه را ممنوع می‌کند.

کیم رینولدز، فرماندار آیووا، در مراسمی با حضور زنان ورزشکار، این لایحه را امضا کرد تا اجرایی شود. او پیش از امضا گفت: «این پیروزی ورزش دختران آیووا است.»

او لایحه این ممنوعیت را به‌ فاصله یک روز پس از دریافت، امضا کرد. این قانون با حمایت جمهوری‌خواهان، به تصویب کنگره و سنا رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رینولدز گفت: «هیچ میزان استعداد، تمرین و تلاش با برتری جسمانی طبیعی مردان بر زنان برابری نمی‌کند. این واقعیت زیست‌شناختی بدن انسان است. اجبار زنان به رقابت با مردان کاملا نامنصفانه است.»

وقتی یکی از خبرنگاران از فرماندار آیووا خواست از موردی که ورزشکاری تراجنسیتی بهتر از ورزشکار زن عمل کرده است مثالی بزند، او به مورد خاصی اشاره نکرد اما تاکید کرد که این محدودیت لازم و ضروری است.

اینزلی ارزن، صاحب رکورد شنای ۸۰۰ متر ایالت آیووا، در حمایت از این لایحه گفت این قانون از ورزشکاران زن در رقابت‌ها و تعقیب اهدافشان چه قهرمانی در ورزش باشد چه جایگاه تیمی، پشتیبانی و محافظت خواهد کرد.

امضای این قانون در حالی صورت گرفت که جنجال‌ها در مورد لیا تامس، زن تراجنسیتی ۲۲ ساله که یک سال پی‌درپی قهرمان مسابقات شنای تیم زنان دانشگاه پنسیلوانیا بوده است، همچنان ادامه دارد.

لیا از مرد به زن تغییر جنسیت داده است و اکنون، عضو تیم زنان دانشگاه پنسیلوانیا است. او که در تمام مسابقات حریفانش را شکست داده است، آماج انتقادهای گسترده بوده و منتقدان می‌گویند برتری جسمانی‌اش بر حریفانی که زن متولد شده‌اند نامنصفانه است.

به‌موجب این قانون، دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در رویدادهای ورزشی بین‌مدرسه‌ای و بین‌دانشگاهی باید با کسانی رقابت کنند که جنسیتشان مطابق جنسیت ثبت‌شده در گواهی تولدشان است.

بیشتر از جهان