تحریم تسلیحاتی حوثی‌های یمن از سوی شورای امنیت سازمان ملل

انور قرقاش: «این قطعنامه به حوثی‌ها فشار می‌آورد تا حملات تروریستی خود را متوقف کنند»

نیروهای شبه‌نظامیان حوثی یمن- Mohammed HUWAIS / AFP

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه تمامی گروه‌های شورشی حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران را مورد تحریم تسلیحاتی قرار داد.

قطعنامه روز دوشنبه که از سوی امارات متحده عربی پیشنهاد شده بود، با یازده رای موافق و چهار رای ممتنع به تصویب رسید. تا پیش از این، تنها رهبران خاصی از حوثی‌ها را تحریم شده بودند.

هفته گذشته دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه شبکه‌ای اعمال کرد که متهم به رساندن ده‌ها میلیون دلار پول به حوثی‌هاست. در همین حال، دولت امارات از کشورهای جهان خواسته بود موضع قاطع‌تری در برابر حوثی‌های یمن بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات از رای شورای امنیت استقبال کرد. انور قرقاش، مشاور سیاسی دولت امارات، در توییتی نوشت: «امروز شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که حوثی‌ها را گروه تروریستی می‌خواند و آنها را تحت تحریم‌های سازمان ملل بابت جنایات هولناک قرار می‌دهد. رای شورای امنیت حملات حوثی‌ها [به عربستان سعودی و امارات] را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند.»

آقای قرقاش افزود: «این قطعنامه به حوثی‌ها فشار می‌آورد تا حملات تروریستی خود را متوقف کنند و وارد مذاکرات صلح شوند. تروریست شمردن حوثی‌ها و اعمال تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه آن‌ها اهمیت بسیاری در جلوگیری از حملات موشکی بیشتر، و پاسخگو کردن آنها بابت جنایاتشان خواهد داشت.»

 

بیشتر از جهان