حمایت شاهزاده رضا پهلوی از حسین رونقی

حسین رونقی پس از نوشتن توییتی در نقد مقام‌های جمهوری اسلامی و طرح آن‌ها برای محدود‌سازی اینترنت، ناپدید شد

شاهزاده رضا پهلوی در توییتی از حسین رونقی، نویسنده و فعال آزادی اینترنت، اعلام حمایت و پشتیبانی کرد‌ـ NICHOLAS KAMM / AFP

شاهزاده رضا پهلوی روز شنبه ۲۶ فوریه، در توییتی از حسین رونقی، نویسنده و فعال آزادی اینترنت، اعلام حمایت و پشتیبانی کرد و در ادامه افزود حتی هیئت تحریریه وال‌استریت ژورنال نیز کنار مردم ایران ایستاده و خواستار آزادی فوری رونقی است.

شاهزاده رضا پهلوی در این توییت نوشت: «حسین رونقی یک فعال دموکراسی‌خواه و پیگیر آزادی اینترنت است که جمهوری اسلامی در ایران او را زندانی کرده است.

هیئت تحریریه وال استریت ژورنال با درخواست آزادی فوری او، به مردم ایران پیوست.»


وال استریت ژورنال با اعلام این که هفته گذشته هفته بدی برای آزادی بود، پس از اشاره‌ا‌ی کوتاه به بحران اوکراین، به ناپدید شدن و بازداشت احتمالی حسین رونقی، وبلاگ‌نویس ایرانی و فعال آزادی بیان، پرداخت و خواستار آزادی فوری این نویسنده و فعال مدنی ایرانی شد که در این رسانه معتبر جهانی نیز یادداشت‌هایی منتشر کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسین رونقی پس از نوشتن توییتی در نقد مقام‌های جمهوری اسلامی و طرح آن‌ها برای محدود‌سازی اینترنت، ناپدید شد.

به گفته کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران، مقام‌های جمهوری اسلامی به‌طور رسمی مسئولیت دستگیری حسین رونقی را نپذیرفته‌اند و در نتیجه، مشخص نیست او به چه اتهامی در بازداشت است.

حسین رونقی پیش‌تر به‌دلیل تلاش‌هایش در کمک‌رسانی به کاربران ایرانی برای عبور از سانسور اینترنت، شش سال را در زندان سپری کرد. حسین رونقی دولت ایران را «دولت پلیسی مذهبی» خوانده و ایران را در چنگال «سانسور، سرکوب، و خشونت» توصیف کرده بود.