حزب‌الله لبنان مدعی ساخت پهپادهای نظامی شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دیر زمانی است که ما تولید پهپادها را آغاز کرده‌ایم. و هر کس خریدار است، سفارش بدهد

ANWAR AMRO / AFP

روز چهارشنبه، ۱۶ فوریه، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت که آن سازمان در لبنان پهپاد می‌سازد و توانایی تبدیل موشک‌های خود به موشک‌های نقطه‌زن را به دست آورده است.

به گزارش رویترز، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «دیر زمانی است که ما تولید پهپادها را آغاز کرده‌ایم. و هر کس خریدار است، سفارش بدهد.»

او با اشاره به کسب توانمندی تبدیل موشک‌های حزب‌الله به موشک‌های نقطه‌زن، از پیشرفت در صنایع نظامی حزب‌الله سخن گفت.

حزب‌الله لبنان متهم است که خود مانند یک دولت در درون دولت لبنان عمل می‌کند؛ امری که به ناکارآ شدن دولت و فروپاشی جامعه لبنان منجر شده است.

اشاره دبیرکل حزب‌الله به «صنایع نظامی» حزب‌الله، گواه دیگری است بر عملکرد دولت‌مانند این جنبش سیاسی شیعی در کشور لبنان.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال‌های اخیر، بسیاری از نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به نیروی پهپادی تجهیز شده‌اند.

شبه‌نظامیان حوثی در یمن با به‌کارگیری پهپادهای انفجاری تاکنون بارها به فرودگاه‌ها و تاسیسات عربستان سعودی حمله کرده‌اند، و این سلاح در حمله‌های اخیر هوایی شبه‌نظامیان حوثی به امارات متحده عربی نیز استفاده شد.

حوثی‌های یمن نیز همچون حزب‌الله لبنان، اعلام می‌کنند که این فنآوری را خود توسعه داده‌اند، اما کارشناسان نظامی بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران این سلاح‌ها را در اختیار آنان می‌گذارد. در عراق نیز شبه‌نظامیان متحد با ایران بارها از پهپادها برای حمله به پایگاه‌های آمریکایی در آن کشور استفاده کرده‌اند.

کشورهای همسایه ایران از قدرت‌های جهانی خواسته‌اند که فعالیت‌های منطقه‌ای و مهار موشکی پهپادی ایران نیز در گفت‌وگوهای وین گنجانده شود. ایران ایفای هرگونه نقشی در توسعه نیروی پهپادی متحدان منطقه‌ای خود را رد می‌کند.

بیشتر از جهان