این شیر کوهی، چهره‌ای بانفوذ در هالیوود است

پی۲۲ هم مثل برد پیت، جذاب، مرموز، و در عشق ناموفق است

این شیر کوهی که «پی ۲۲» نام دارد، ده سال است در پارک ۱۶۰۰ هکتاری «گریفیت» در لس‌آنجلس زندگی می‌کند  - audacy

یک شیر کوهی که در پارکی در لس‌آنجلس نگهداری می‌شود، تبدیل به یک موجود تاثیرگذار محلی شده است که نه تنها الهام‌بخش ترانه‌ها و نقاشی‌های دیواری است، بلکه زندگی‌اش نیز به نمایش گذاشته شده است.

این شیر کوهی که «پی ۲۲» نام دارد، ده سال است در پارک ۱۶۰۰ هکتاری «گریفیت» در محله «فلیز» لس‌آنجلس زندگی می‌کند.

این حیوان نخست حدود ۱۰ سال پیش، هنگامی که یک تیم وابسته به سازمان خیریه حیات‌وحش «دوستان پارک گریفیت» تله‌های دوربین‌دار خود را در محل مستقر می‌کردند، پیدا شد. 

بِت پِرَت، مدیر منطقه کالیفرنیای فدراسیون ملی حیات‌وحش، به نشریه گاردین گفت: «شهری که مدت‌ها از آن انتقاد می‌شد که گویی یک جنگل سیمانی مملو از دود است، با فراهم کردن آشیانه برای یک شیر کوهی، به جهان ثابت کرد که اشتباه می‌کند.» 

خانم پرت که تصویر «پی ۲۲» را روی بدنش خالکوبی کرده است، این شیر خجالتی را «برد پیت شیرهای کوهی» می‌نامد، زیرا او جذاب، مرموز، و در عشق ناموفق است، زیرا هرچند به اندازه کافی غذا دارد، اما هیچ امیدی به یافتن جفت ندارد.

«پی ۲۲» در لس‌آنجلس مشهور است. خانم پرت می‌گوید، اگر این شیر در هر نقطه دیگر کشور دیده می‌شد، او را از محل خارج می‌کردند، اما این حیوان در این شهر در جایگاه یک موجود تاثیرگذار قرار گرفته است. 

«پی ۲۲ این شیر کوهی است.(عکس از استیو وینتر، نشنال جیوگرافیک)

اِی ۱۶‌آی‌آر (@ai6yrham) ششم آوریل ۲۰۲۱»

«پی ۲۲» درسال ۲۰۱۲ ارتفاعات سانتامونیکا را ترک، و سفر ۱۵۰ کیلومتری خود را آغاز کرد.

به گفته نهاد «دوستان پارک گریفیت»، پی ۲۲ سرانجام «در محیط وحش پارک گرفیت قلمرو پادشاهی خود را برقرار کرد. این قلمرو که به گفته بیولوژیست‌ها احتمالا کوچکترین زیستگاه شناخته شده برای یک شیر کوهی است، کمتر از ۱۳ کیلومتر مربع وسعت دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود که این شیر پیش‌تر وارد شاهراه‌ها و مزاحم ترافیک و مردم می‌شد، تا سرانجام او را با یک قلاده ردیاب برای نظارت بر حرکاتش، در پارک وحش گریفیت جای دادند. از آن هنگام، «پی ۲۲» توجه شهر را به خود جلب کرده است.

از جری هانس، رئیس «دوستان پارک گریفیت»، چنین نقل شده است: «ما گزارش مربوط به تله‌های دوربین‌دار را منتشر کردیم و با احتیاط، گفتیم که در آنجا یک شیر کوهی وجود دارد. ساکنان محل سخت نگران شدند.»

خانم پرت می‌گوید:«منطقه لس‌آنجلس دارای نوعی همزیستی با حیات‌وحش است که از آن استقبال می‌کنم. مردم ویدیوهایی را که سیستم حفاظتی خانه‌هاشان از پی ۲۲ در حیاط پشت خانه‌شان گرفته، نه با وحشت، بلکه با هیجان، به اشتراک می‌گذارند.»

او همچنین خاطرنشان می‌کند که «او هم مثل بسیاری از اهالی لس‌آنجلس خونسرد و آرام است و دوست دارد زیر نشان هالیوود اتراق کند، و در ترافیک شاهراه‌های ۱۰۱ و ۴۰۵ رفت‌و‌آمد کند.»

در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، اداره پارک‌ها و تفریحات شهر لس‌آنجلس با نصب پوسترهایی در مورد وجود شیر کوهی در منطقه، به کوهنوردان هشدار داد، اما تا هنگام رویت پی ۲۲ در منطقه، هیچ شیری رسما مشاهده نشده بود. 

خانم پرت می‌گوید: «پی ۲۲ جایی میان محیط وحش و اسارت قرار دارد. احتمال نمی‌رود که او هرگز در درگیری با شیرهای نر دیگر کشته شود.»

در سال ۲۰۱۲ مشاهده یک شیر کوهی در آن ناحیه، در سرخط اخبار جهان قرار گرفت و موجب نگرانی‌های گسترده‌ای شد. اما به گفته مسئولان،  پی ۲۲ هرگز خطری برای بازدیدکنندگان نبوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان