نقش جدید جنیفر لوپز دردسرساز شد

نارضایتی از بازگویی واقعیت در فیلم «شیادان»

Matt Winkelmeyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

زنی که داستان زندگی‌اش الهام‌بخش فیلم «شیادان» (Hustlers) قرار گرفت، نقش‌آفرینی جنیفر لوپز از زندگی خود را مورد انتقاد قرار داد ومدعی شد که خانم بازیگر در آن فیلم، به او «خیانت» کرده است.

در فیلم، جنیفر لوپز نقش رومانا وگا را بازی می‌کند؛ شخصیتی بر اساس داستان شخصیت واقعی سامانتا باربش، که آن داستان هم به‌نوبه خود، براساس مقاله‌ای در مجله نیویورک در سال ۲۰۱۵ نوشته شده است.

شیادان، داستان گروهی از کارمندان یک باشگاه برهنگی است که از مشتریان ثروتمند خود که کارمندان وال استریت هستند، از طریق تعویض کارت‌های بانکی آنان وقتی که تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر قرار دارند، اقدام به سرقت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه این فیلم با بازخورد مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شده است و در سطح جهانی، ۴۰ میلیون دلار فروخته است، اما خانم باربش در مصاحبه اخیر خود با تی‌ام‌زی، از آن به خاطر نحوه به تصویر کشیدن اتفاقات واقعی زندگی خود، انتقاد کرد.

او مدعی شد که به خاطر ناچیز بودن مبلغی که به او برای فروش حق فیلم پیشنهاد شده بود، وی آن را رد کرد. 

«اساسا آنها تقریبا داستان من را به کل دزدیدند. من نمی‌خواستم از حقوق خودم صرف‌نظر کنم، نمی‌خواستم به جای حق فیلم و داستانم، نقل و نبات بگیرم. جنیفر لوپز مجانی برای کسی کار نمی‌کند، من چرا باید چنین کنم؟»

خانم باربش گفت که تهیه‌کنندگان فیلم با وکیل او تماس گرفتند، ولی از جنیفر لوپز انتقاد کرد که چرا مستقیم با او تماس نگرفته است. 

او گفت: «جنیفر لوپز به من خیانت کرد، چون هیچ‌وقت تماسی با زنی که نقشش را بازی می‌کرد، نگرفت». 

خانم باربش به لحظه‌هایی خاص از فیلم که موجب آزار او شدند، نیز اشاره کرد.

وی اظهار داشت: «صحنه‌ای که او مشغول پختن مواد مخدر با اجاق گاز آشپزخانه خود جلو دخترش است؛ قبل از هر چیز، این واقعا فیلمی دقیق و درست نبود».

او افزود: «مردم برای دیدن رقص نیمه برهنه جنیفر لوپز روی صحنه باشگاه، به تماشای فیلم می‌روند. من حتی بلد نیستم آن گونه که او در فیلم می‌رقصد، به دور میله بچرخم. در طول زندگی‌ام هرگز قادر به انجام چنین کاری نبودم».

خانم باربش می‌گوید، آرزو داشت کاردی بی (که چند حضور گذرا در فیلم دارد) به جای جنیفر لوپز نقش او را بازی می‌کرد. 

او در مصاحبه‌ای با «ونیتی فیر» هم اظهاراتی مشابه داشت و به آن مجله گفت که «واقعا تحت‌تاثیر این فیلم قرار نگرفته» است، گرچه، در آن مصاحبه از نقش‌آفرینی جنیفر لوپز تمجید کرد. 

او گفت: «از بازی جنیفر لوپز اما تحت ‌تاثیر قرار گرفتم. او بی‌نظیر بود. بدنش بی‌همتا به نظر می‌رسید. او این نقش را به حد اعلی ایفا کرد، ولی فیلمی کاملا منطبق بر واقعیت نبود».

ایندپندنت با نماینده‌ای از شرکت اس‌تی‌اکس فیلمز، توزیع‌کننده فیلم، برای اظهار نظر در این باره تماس گرفته است.  

 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فیلم