سفر از پیش اعلام‌نشده وزیر دفاع اسرائیل به بحرین

اسرائیل و بحرین در اوت ۲۰۲۰ با میانجی‌گری دولت وقت آمریکا، برای عادی‌سازی روابط توافق کردند

وزیر دفاع اسرائیل در نخستین سفر رسمی خود در این مقام به بحرین، وارد منامه، پایتخت این امیرنشین حاشیه خلیج فارس شده است- توییتر وزیر دفاع اسراییل @gantzbe

وزیر دفاع اسرائیل در نخستین سفر رسمی خود در این مقام به بحرین، وارد منامه، پایتخت این امیرنشین حاشیه خلیج فارس شده است.

روزنامه تایمز اسرائیل روز چهارشنبه، ۲ فوریه، در گزارشی با اعلام این خبر نوشت که به دلایل امنیتی، سفر بنی گانتز از پیش اعلام نشده بود.

هنوز جزئیات سفر آقای گانتز اعلام نشده است، اما هدف از آن امضای چند توافق‌نامه امنیتی با همتای بحرینی خود عنوان شده است.

اسرائیل و بحرین در اوت ۲۰۲۰ با میانجی‌گری دولت وقت آمریکا، برای عادی‌سازی روابط توافق کردند. آن توافق سپس در سپتامبرهمان سال نهایی شد.

بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، وزیر دفاع اسرائیل اندکی بیش از ۲۴ ساعت در بحرین خواهد ماند و با مقام‌های ارشد آن کشور دیدار خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که آن سفر، نخستین سفر یک وزیر دفاع اسرائیل به بحرین است و برای نخستین بار، یک هواپیمای نظامی اسرائیلی در خاک این کشور فرود می‌آید.

بنی گانتز قرار است با حمد‌بن عیسی آل خلیفه، امیر بحرین، سلمان‌بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست‌وزیر، و عبدالله‌بن حسن النعیمی، وزیر دفاع آن کشور، دیدار کند.

سفر وزیر دفاع اسرائل به بحرین، پس از نخستین سفر یک رئیس جمهوری آن کشور به امارات متحده عربی صورت می‌گیرد. امارات نیز با اسرائیل روابط برقرار کرده است.

تهدیدهای هسته‌ای، موشکی، و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران، موجب نزدیکی کشورهای عرب منطقه به اسرائیل شده است.