دانمارک تمام محدودیت‌های مربوط به کرونا را حذف کرد

مقام‌های دانمارکی معتقدند کووید-۱۹ دیگر یک «تهدید حیاتی» نیست

دانمارک پوشش بالایی در واکسیناسیون داشت-HENNING BAGGER / RITZAU SCANPIX / AFP

دانمارک تمام محدودیت‌های پیشین مربوط به کووید-۱۹ ازجمله استفاده از ماسک را لغو کرد. به‌این‌ترتیب، این کشور اولین عضو اتحادیه اروپا است که این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، فروش مشروبات الکلی در اواخر شب از سر گرفته شده است و دیگر نیازی به برنامک ردیابی برای ورود به مکان‌های سرپوشیده نیست.

درحالی‌که موارد ابتلا در دانمارک هنوز نسبتا زیاد است، مقام‌های این کشور می‌گویند که کووید-۱۹ دیگر یک «تهدید حیاتی» شناخته نمی‌شود به‌ویژه این‌که تعداد زیادی از شهروندان واکسینه شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لون سیمونسن، اپیدمیولوژیست (همه‌گیرشناس) از دانشگاه راسکیلد درباره حذف محدودیت‌های کرونایی گفت: «ما در دانمارک پوشش بسیار بالایی از بزرگ‌سالان واکسینه شده با سه دوز داریم و با توجه به اینکه اومیکرون برای افراد واکسینه شده خطر شدیدی ندارد، معتقدیم که لغو محدودیت‌ها کار درستی است.»

با اعلام برداشته شدن تمام محدودیت‌ها در دانمارک، از روز سه‌شنبه دیگر استفاده از ماسک در مغازه‌ها، رستوران‌ها و وسایل نقلیه عمومی ضروری نیست و محدودیت‌های مربوط به تعداد افراد مجاز در فضاهای سرپوشیده و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به پایان می‌رسد.

درعین‌حال برخی محدودیت‌ها در این کشور اروپایی همچنان باقی خواهند ماند، برای مثال، استفاده از ماسک در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان ضروری است ضمن این‌که برای مسافران واکسینه نشده که می‌خواهند وارد دانمارک شوند مقررات جداگانه‌ای وجود دارد.

این تصمیم پس‌ازآن گرفته می‌شود که ماه گذشته پژوهشگران دانمارکی با اعلام نتایج یک تحقیق اعلام کردند که خطر بستری شدن ناشی از ابتلا به اومیکرون کمتر از دلتا است. هرچند آن‌ها درعین‌حال تاکید کردند که اومیکرون هنوز می‌تواند بر سیستم درمانی ما فشار بیاورد.

دانمارک اولین کشوری بود که تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل احتمال ایجاد عوارض جانبی کاملا متوقف کرد و بااین‌حال پوشش بالایی در واکسیناسیون داشت.

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک با استقبال از بازگشتن به شرایط عادی، از مردم برای تکمیل واکسیناسیون تشکر کرد و در فیس‌بوک نوشت: «صبح به خیر به دانمارک بدون محدودیت».

او با اظهار امیدواری از این‌که دانمارک به روزهایی با موارد ابتلای بالا به کووید-۱۹ بازنگردد، اعلام کرد که رصد شرایط کرونایی همچنان ادامه دارد. برخی از مسئولان بهداشتی این کشور اروپایی از احتمال تزریق دوز چهارم واکسن نیز خبر داده‌‌اند.

در بریتانیا هم تصمیم‌های مشابهی برای کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ در حال انجام است. برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند ایرلند، فرانسه و هلند نیز شروع به حذف محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ کرده‌اند.

بیشتر از جهان